| کد خبر: 160150 |

◄ افزایش ثبت کشتی‌ در ایران نیازمند حمایت از ناوگان ملی است

یک فعال بخش خصوصی معتقد است اگر حمایت‌های لازم از ناوگان کشتیرانی ملی صورت نگیرد، ثبت کشتی‌ها در کشور دچار مشکل خواهد شد.

تین نیوز

یک فعال بخش خصوصی معتقد است اگر حمایت‌های لازم از ناوگان کشتیرانی ملی صورت نگیرد، ثبت کشتی‌ها در کشور دچار مشکل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، علیرضا عبدالهی‌فرد در گفتگو با این شبکه خبری تاکید کرد: ماجرای «حق‌پرجم» یا همان عوارض 10 درصدی یک ماجرای قدیمی در بدنه دریایی کشور است. عمر آن هم به عمر تاریخ تصویب این قانون برمی‌گردد. منتقدان این قانون، با جدیت آن را مشکلی برای بازار رقابتی تلقی می‌کنند.

او تصریح کرد: اما موافقان هم دلایل محکمی برای تداوم آن دارند.واقعیت این است که اگر این حمایت‌ها نباشد، پرچم‌ها رها خواهند شد. چرا که برای مثال اگر در پاناما کشتی را ثبت کنند در بخش مالیات و مسائل دیگر بسیار راحت‌تر و چابک‌تر خواهند بود. همین سیاست‌ها بود که باعث شده تا امروزه بسیاری کشتی‌های دنیا در پاناما ثبت شوند.

عبدالهی‌فرد توضیح داد: در نتیجه این حمایت با در نظر گرفتن موضوعات متعددی است که یکی از مهم‌ترین آنها افزایش شناورهای تحت پرچم است. ضمن اینکه قوانین داخلی بسیار دست‌وپاگیر هستند. در نتیجه ما به به حمایت‌هایی برای تشویق کشتی‌ها به ثبت در کشور و حمایت از  کشتی‌های تحت پرچم نیاز داریم.

این فعال بخش خصوصی گفت: کشتی‌های داخلی برای رفت‌وآمد بین بنادر داخلی سوخت یارانه‌ای دریافت می‌کنند. شاید بتوان همین سیاست را در بخش کشتیرانی ملی نیز مورد استفاده قرار داد. 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.