| کد خبر: 158067 |

رانندگان تاکسی سفرای کشورهای میزبان هستند

حمل‌و‌نقل اعم از برون‌شهری و درون‌شهری از مهم‌ترین زیرساخت‌های صنعت گردشگری است و در موضوع حمل‌و‌نقل برون‌شهری سخت‌افزارها از اهمیت بالایی نیز برخوردار هستند.

تین نیوز
به اعتقاد رئیس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان حمل‌و‌نقل اعم از برون‌شهری و درون‌شهری از مهم‌ترین زیرساخت‌های صنعت گردشگری است و در موضوع حمل‌و‌نقل برون‌شهری سخت‌افزارها از اهمیت بالایی نیز برخوردار هستند.
 
محمدرضا رجالی با اشاره به اینکه رانندگان تاکسی، سفرای کشورهای میزبان هستند؛ چراکه در ورود و خروج به شهرها این رانندگان تاکسی اولین و آخرین برخورد را با یک توریست دارند، می‌گوید: گردشگری یکی از اقتصادی‌ترین فعالیت‌ها در چرخه‌های مالی کشورها به‌خصوص اشتغال، ارزآوری و رونق به شمار می‌آید که این رونق دارای مزایای سیاسی، ارتباطی فرهنگی و تاثیرات بین‌المللی خاص است.
 
این در حالی است که در بخش درون‌شهری علاوه‌بر سخت‌افزارها پارامترهای نرم‌افزاری شامل عملکرد و رفتار رانندگان، سطح آگاهی رانندگان در زمینه زبان‌های خارجی، آداب معاشرت با توریست و آشنایی با اماکن و جاذبه‌های توریستی نیز قابل‌اهمیت می‌شوند.» حال با شناخت این وضعیت اتاق بازرگانی و سازمان تاکسیرانی اصفهان سعی کرده‌اند طی تفاهم‌نامه‌ای این نقیصه خدماتی را بهبود ببخشند.
 
رجالی می‌افزاید: سعی شده است با هماهنگی بین اتاق بازرگانی، سازمان تاکسیرانی و اداره‌کل میراث‌فرهنگی و گردشگری در راستای ساماندهی و توانمندسازی رانندگان تاکسی برای ارتقای مهارت‌های ارتباطی با گردشگران داخلی و خارجی و همچنین ارتقای مهارت‌های فرهنگی رانندگان تاکسی در رابطه با گردشگران، اقداماتی صورت گیرد و نشست‌هایی برای رانندگان تاکسی برگزار شود.
 
بی‌تردید اصفهان به‌عنوان شهر خلاق صنایع‌دستی و یکی از سه مقصد مثلث طلایی گردشگری ایران در کنار یزد و شیراز باید گفتمان جامعه میزبان را به سمت گردشگری بین‌المللی و مبتنی بر استانداردهای رفتاری و زیرساختی مرسوم سوق دهد؛ شهری که گردشگران بتوانند به‌ سهولت در جای‌جای آن تردد کنند و به سریع‌ترین، موثرترین، سهل‌ترین و جذاب‌ترین صورت ممکن ابنیه و جاذبه‌های گردشگری را بازدید کنند، بنابراین هر اقدامی که دستیابی اصفهان را به این هدف تسهیل کند، یک گام روبه‌جلو است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.