| کد خبر: 158015 |

علیپور رئیس محیط زیست شهرداری تهران، عنوان کرد:

◄ کنترل منابع ثابت آلوده کننده هوای پایتخت

رئیس کمیسیون محیط‌زیست شهردار تهران از در دستور کار قرار گرفتن کنترل منابع آلاینده هوای شهر تهران خبر داد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون محیط‌زیست شهردار تهران از  کنترل منابع آلاینده هوای شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، صدرالدین علیپور با اشاره به ضرورت کنترل آلایندگی هوا در شهر تهران، اظهار کرد: علاوه بر منابع متحرک و خودروها، منابع ثابت از جمله، صنایع، نیروگاه ها و کارخانه های مستقر در داخل و حاشیه شهر تهران و همچنین منابع خانگی، تجاری و اداری سهمی حدود ۲۰ الی ۲۵ درصد در تولید آلودگی هوا را دارند که باید کنترل و پایش دوره‌ای این منابع آلاینده به طور جدی مورد توجه متولیان امر و ناظران مرتبط قرار گیرد.

وی افزود: بازرسی و کنترل کیفیت مصرف انرژی در منابع ثابت، هوشمندسازی و بهینه کردن مصرف حامل‌های انرژی، گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر، اخذ عوارض از واحدهای آلاینده، توجه جدی ‌تر به مقوله معاینه‌فنی ف از جمله مهم‌ترین مواردی است که باید به منظور مدیریت کنترل آلایندگی منابع ثابت مورد توجه مسئولین  بیش از پیش قرار بگیرد.

علیپور در بخش دیگری از سخنان خود، یادآور شد: با هماهنگی‌های به عمل آمده میان محیط‌زیست و معاون امور مناطق شهرداری تهران مقرر شد  پس از بازدید از مناطق مختلف، 10 منطقه  مستعد و برخوردار از پتانسیل‌های لازم شناسایی شوند و در این مناطق قرار است تا اقدامات و فعالیت‌های محیط زیستی به صورت پایلوت از جمله توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، بازچرخانی آب و تصفیه پساب، توسعه گردشگری محیط‌زیستی، مدیریت تنوع زیستی، مدیریت ترافیک با هدف کاهش آلودگی هوا به مرحله اجرا گذاشته شود و در صورت اخذ نتایج مطلوب، تجربه آن در دیگر مناطق نیز به کار گرفته شود.

به گزارش تین‌نیوز، کشورهای در حال توسعه با مشکلاتی همچون آلودگی آب و هوا روبه‌رو هستند که  علت آن صنعتی شدن سریع این کشورها است، روش‌های کاربردی برای مدیریت کاهش مواد شیمیایی سمی، کنترل پیشرفته و رهنمودهای منظم از موارد ضروری در کاهش آلودگی هوا در کشورهای در حال توسعه است.

بازیافت و تولیدات زیست‌ تجزیه‌پذیر باید تقویت شوند، فناوری‌های کاهش آلودگی هوا از منبع نیز باید در تمامی کشورهای صنعتی استفاده شود. بروز رسانی سیستم‌های صنعتی در کارخانه‌ها و نیروگاه‌ها نیزاز موارد مهم در این مورد است. استفاده از خودروهای شخصی با محدودیت خاص هم نباید نادیده گرفته شود و برای محقق شدن این اهداف نیازمند تشکیلات دولتی و غیردولتی هستیم تا بتوانیم خطرات و تهدیدات سلامت بشر را کاهش دهیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.