| کد خبر: 157689 |

◄ انحراف بیش از ۲۵ درصدی در اجرای طرح تفصیلی پایتخت

علیرضا رحیمی عضو مجمع نمایندگان استان تهران، بابیان اینکه اجرای طرح تفصیلی در سال‌های گذشته بیش از ۲۵ درصد انحراف داشته است، گفت:‌ شهرداری باید با ارائه گزارش میزان اجرای طرح تفصیلی را اعلام کند.

تین نیوز

 علیرضا رحیمی عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس بابیان اینکه اجرای طرح تفصیلی در سال‌های گذشته بیش از ۲۵ درصد انحراف داشته است، گفت:‌ شهرداری باید با ارائه گزارش میزان اجرای طرح تفصیلی را اعلام کند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود:‌ طبق گزارش‌های واصله بیش از 20 تا 25 درصد در اجرای طرح تفصیلی انحراف وجود داشته است، بنابراین یا برخلاف مصوبات طرح تفصیلی اجراشده است، یا اینکه بخشی از طرح به شکل مسکوت باقی‌مانده است؛ ضمن اینکه در اولویت‌بندی‌ها نیز تغییراتی ایجادشده است.

به گزارش تین‌نیوز از خانه ملت، وی تأکید کرد:‌ جابه‌جایی اولویت‌بندی‌ها در طرح تفصیلی به‌نوعی انحراف بوده و باید با این موضوع نیز برخورد شود، البته رویکرد جدید شهرداری تهران در این حوزه به نفع حفظ چارچوب و حریم شهر حرفه‌ای است؛ ضمن اینکه مصوبات اساسی در شورای عالی شهرسازی و شورای عالی  نیز در این زمینه تصویب‌شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، بابیان اینکه طرح تفصیلی برای جلوگیری از تخلفات شهری در ساخت‌وسازها و تخریب‌ها مصوب شده است، گفت:‌ متأسفانه در شهرداری با توجه به گستردگی کارگاهی اوقات نظارت‌ها ضعیف بوده و گاهی نیز دستورالعمل‌ها به شکل کامل اجرایی نشده است؛ بنابراین این مشکلات موانعی است که روزنه‌ها و زمینه‌های انحراف از اجرای طرح تفصیلی را فراهم کرده و به‌طور حتم ضعف مدیریتی و ضعف نظارتی درسالیان گذشته سبب انحراف در اجرای این طرح‌شده است.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.