| کد خبر: 157681 |

◄ استفاده از استارت‌آپ‌ها برای کمک به حل مشکل آلودگی هوا

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: توسعه خدمات دیجیتال شهری راهکاری مهم برای مقابله با آلودگی هوا است که در این راستا از تمام ایده‌های استارت آپی حمایت می‌شود.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: توسعه خدمات دیجیتال شهری راهکاری مهم برای مقابله با آلودگی هوا است که در این راستا از تمام ایده‌های استارت‌آپی حمایت می‌شود.

محمد فرجود که میزبان جمعی از فعالان استارت‌آپی بود به موضوع شهر هوشمند اشاره و بیان کرد: ازجمله برنامه‌های مهمی که ما پیگیری خواهیم کرد بحث شهر هوشمند است. امروز مردم تهران با چالش‌های مهمی روبه‌رو هستند و نیاز است که از مباحث کلی درباره شهر هوشمند فاصله بگیریم و به سمتی حرکت کنیم که شهر هوشمند در قالب خدماتی قابل‌درک و ملموس در زندگی مردم نقش‌آفرینی داشته باشد.

فرجود افزود: در همسایگی کشور ما و کنار خلیج‌فارس، شهر دبی با سرمایه‌گذاری و تمرکز بر حرکت به سمت شهر هوشمند و بهره گرفتن از اینترنت اشیاء موفق شد در یک بازه زمانی به نسبت کوتاه، میزان استفاده از حمل‌ونقل عمومی را دو برابر افزایش دهد.

به گزارش تین‌نیوز از میزان، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به شرایط نامناسب آلودگی هوا در روزهای اخیر و گلایه‌های شهروندان تأکید کرد: قبول دارم مسئله آلودگی هوا تهدیدی پیچیده و چندوجهی و البته دارای چندین متولی است و این متولیان صرفاً محدود به شهرداری تهران نیست و در بیرون از سازمان هم متولیانی دارد که همه باید پاسخگو باشیم به همین دلیل نمی‌توان گفت که فقط با توسعه و به‌کارگیری ابزارهای فناوری اطلاعات این موضوع حل می‌شود اما تردیدی نیست که هوشمند سازی شهر تهران و سایر کلان‌شهرهای کشور با سرمایه‌گذاری و دعوت از بخش خصوصی و برنامه‌ریزی دقیق می‌تواند تأثیر بسزایی در این زمینه داشته باشد.

فرجود تأکید کرد: یکی از محورهایی که در تعامل با استارت‌آپ‌ها و بخش خصوصی به آن خواهیم پرداخت موضوع آلودگی هوا خواهد بود و اعلام می‌کنم از ایده‌های آن‌ها استقبال می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری میزان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • عباسي 0 0

    جالب بود
    ممنون