| کد خبر: 154835 |

واکنش مدیر کل حمل و نقل وزارت کشور به ادعای یک روزنامه:

وظایف وزارت کشور درزمینه کاهش آلودگی هوا بطور مستمر در حال انجام است

مدیر کل دفتر حمل و نقل وزارت کشور ادعای یک روزنامه صبح مبنی بر اینکه در رابطه با کاهش ذرات معلق هوا کار اجرایی انجام نشده است را نادرست خواند.

تین نیوز

مدیر کل دفتر حمل و نقل وزارت کشور ادعای یک روزنامه صبح مبنی بر اینکه در رابطه با کاهش ذرات معلق هوا کار اجرایی انجام نشده است را نادرست خواند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ محمدیان یزدی مدیر کل دفتر حمل و نقل و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور در این باره گفت: وزارت کشور بر اساس مصوبات و تکالیف قانونی موجود، وظایفی را در جهت کاهش آلودگی هوای کلانشهرها عهده دار شده است. این وظایف که در زمینه معاینه فنی خودرو، اعمال برخی تغییرات و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، مدیریت تقاضای سفر، رفع آلودگی ناشی از سامانه گرمایشی خانگی و تجاری، توسعه فضای سبز در شهرها و حریم آن، مدیریت و اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی و خودروهای فرسوده، توسعه ناوگان و ساماندهی و سامانه‌های حمل و نقل همگانی شد از طریق ستاد وزارت کشور، سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور و سایر دستگاه‌های تابعه دنبال می‌شود. بدیهی است این اقدامات منجر به کاهش آلاینده‌های هوا و از جمله ریزگردهای ناشی از احتراق سوخت‌های فسیلی در موتور خودروها و سامانه‌های گرمایش و سرمایشی، شود.

محمدیان یزدی افزود: براساس آیین نامه اجرایی آمادگی مقابله با پدیده گرد و غبار موضوع مصوبه شماره 47362/ت53227هـمورخ 26/4/95 هیئت محترم وزیران، در خصوص ریزگردهای طبیعی که حاصل گرد و غبار ناشی از وزش باد و انتقال آن از منابع داخلی و خارج از کشور می‌باشد، وظایفی بر عهده وزارت کشور گذاشته شده که توسط سازمان مدیریت بحران کشور، استانداریهای مناطق تحت تاثیر و شهرداریهای مربوط به طور مستمر در حال انجام است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.