| کد خبر: 154230 |

راهکار صنعت حمل‌ونقل عمومی اروپا برای مقابله با آلودگی هوا چیست؟

آلودگی هوا این روز‌ها موضوعی مهم و بحث‌برانگیز در بسیاری از کشور‌های دنیاست و تاکنون اقدامات گوناگون و متعددی برای مقابله با آن انجام گرفته هرچند هنوز بسیاری از مردم جهان با بحران آلودگی هوا دست به گریبان هستند.

تین نیوز

آلودگی هوا این روز‌ها موضوعی مهم و بحث‌برانگیز در بسیاری از کشور‌های دنیاست و تاکنون اقدامات گوناگون و متعددی برای مقابله با آن انجام گرفته هرچند هنوز بسیاری از مردم جهان با بحران آلودگی هوا دست به گریبان هستند.

به گزارش ایسنا، پرسش مهمی که در رابطه با آلودگی هوا مطرح می‌شود این است که در میان سازمان‌ها و بخش‌های مختلف و تاثیرگذار در روند مقابله با آلودگی هوا، صنعت حمل و نقل عمومی چه اقداماتی انجام داده است؟

در روز‌های اخیر "صادق خان" شهردار لندن از اعمال قانون پرداخت اضافه‌بهای عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک (T-Charge) به مبلغ 10 پوند برای خودرو‌هایی خبر داد که به هنگام ورود به شهر لندن فاقد استاندارد‌های لازم مربوط به انتشار آلاینده‌ها هستند.

اما بخشی از آلودگی هوا که ناشی از رفت و آمد خودروهاست تنها شامل وسایل حمل و نقل شخصی نمی‌شود بلکه صنعت حمل و نقل عمومی هم تغییراتی را در این خصوص اعمال کرده که این تغییرات و اصلاحات شامل تعویض اتوبوس‌های قدیمی با جدید، گسترش تکنولوژی‌های سبز و حتی استفاده از زباله‌های انسانی برای به حرکت در آوردن اتوبوس می‌شوند، اما تغییر اساسی در این بخش استفاده از اتوبوس‌های برقی به جای اتوبوس‌های دیزلی است.

طبق بررسی کارشناسان، استفاده از اتوبوس‌های برقی طی دهه گذشته در سراسر جهان افزایش قابل توجهی داشته است. هرچند مدل‌های اولیه این اتوبوس‌ها نقص‌های چشمگیری داشته‌اند، اما تولید کنندگان، نسل جدیدی از اتوبوس‌های برقی را طراحی کرده‌اند که عملکرد بسیار بهتری دارند.

به گزارش ایسنا، با شناخته شدن هر چه بیشتر اتوبوس‌های برقی جای تعجب نیست که بسیاری از کشور‌ها برنامه استفاده از اتوبوس‌های برقی را اجرایی کنند. برخی از کشور‌های اروپایی که اخیرا تصمیم به اجرایی کردن این برنامه گرفته‌اند شامل موارد زیر است:

- لهستان به زودی بزرگترین پروژه اتوبوس‌های برقی را اجرایی می‌کند که به موجب آن 60 درصد اتوبوس‌های شهرستان "ژیلونا گورا" برقی می‌شوند.

- شهر "لینز" در اتریش هم اتوبوس‌های برقی فعلی خود را با اتوبوس‌های برقی 24 متری تعویض کرده که ظرفیت حمل مسافر آن‌ها 30 درصد افزایش پیدا کرده است.

- همچنین در نروژ هم مقامات شهری حدود 40 دستگاه اتوبوس برقی از شرکت‌های تولید کننده سفارش داده‌اند.

علاوه بر این‌ها در بیرون از قاره اروپا هم اداره فدرال حمل و نقل آمریکا از اختصاص بودجه‌ای برای توسعه اتوبوس‌ها و زیرساخت‌هایی خبر داد که از تکنولوژی‌های سوختی پیشرفته استفاده می‌کنند.

به گزارش Intelligenttransport، همچنین در گزارشی که اخیرا منتشر شده آمده است 19 اپراتور حمل و نقل عمومی که حدود 25 شهر اروپایی را تشکیل می‌دهند راهکار اتوبوس برقی (e-bus) را برای سال 2020 ارائه کرده‌اند که نشان می‌دهد تا این تاریخ بیش از 2500 دستگاه اتوبوس برقی در این شهر‌ها وجود خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.