| کد خبر: 154730 |

◄ اختصاص مکان‌هایی برای جمع‌‌آوری اقلام مورد نیاز حادثه دیدگان

در برخی گروه‌های مجازی پیام‌هایی در خصوص جمع‌‌آوری اقلام مورد نیاز حادثه دیدگان منتشر شده است.

تین نیوز

اگرچه خبرهای رسیده از غرب کشور حکایت از آن دارد که تاکنون بیش از 200 نفر در حادثه زمین‌لرزه شب گذشته جان‌ باخته‌اند اما خبرهای تایید نشده‌ای از افزایش تعداد کشته‌شدگان و همچنین افزایش تعداد مجروحان و بی‌خانمان‌ها، خبر می‌دهد.

در این بین در برخی گروه‌های مجازی پیام‌هایی در خصوص جمع‌‌آوری اقلام مورد نیاز حادثه‌دیدگان منتشر شده که در یکی از این پیام‌ها که در یک گروه حمل‌ونقلی دریایی منتشر شده، از سوی یکی از اعضای گروه، آمده است: تصمیم داریم برای مردم زلزله زده کمک‌های شما را جمع‌آوری نماییم. لوازم مورد نیاز ضروری از قبیل پتو، چادر، کنسرو و غیره را به این آدرس ارسال نمایید: تهران - سعادت آباد-بلوار دریا- خیابان صرافهای جنوبی - کوچه نفیسی غربی - پلاک ٤٦ واحد یک، انجمن مردمی ققنوس عشق

در ادامه این پیام تاکید شده است: حضور افراد آموزش ندیده در محل برای امدادرسانی جز ازدحام بی‌مورد جمعیت و سرویس‌دهی اضافه برای این افراد، سود دیگری ندارد.

در ادامه این پیام ازکاربران شبکه‌های اجتماعی درخواست شده است از اطلاع‌رسانی نادرست و شایعه‌پراکنی خوداری شود.

همچنین در پیام دیگری که در شبکه‌های مجازی منتشر شده، به درخواست سازمان انتقال خون اشاره شده و آمده است: سازمان انتقال خون از دارندگان گروه خونی O منفی خواسته است برای کمک به مناطق زلزله‌زده خون اهدا کنند.

اطلاعیه انجمن روانشناسی ایران در خصوص این حادثه نیز از دیگر پیام‌هایی است که مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.

بر اساس آن‌چه در فضای مجازی منتشر شده، در بخشی از این اطلاعیه آمده است: روان‌شناسانی که با انجمن تماس گرفته و برای ارایه کمک‌های اولیه روان‌شناختی به حادثه دیدگان اعلام آمادگی کرده‌اند در جریان باشند که انجمن با دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله مسئولان دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت در تعامل بوده و چنانچه ضرورتی برای بسیج روانشناسان البته آموزش دیده وجود داشته باشد، انجمن در این خصوص یاریگر دستگاه‌های ذی‌ربط خواهد شد.

در ادامه اطلاعیه انجمن روانشناسی تاکید شده است: در حال حاضر، از اعضای حرفه روانشناسی درخواست می شود که در فضاهای مجازی ایفای نقش کرده و مسیر اطلاع رسانی‌ها و اخبار را به جای انتشار اخبار منفی و ناامید کننده، به سمت اخبار مثبت البته واقعی نظیر حضور نیروهای امدادی، مشارکت مردم و متخصصان و دادن روحیه و امید به حادثه دیدگان هدایت نمایند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.