| کد خبر: 149114 |

حواشی حمل‌ونقل در شبکه‌های اجتماعی؛

◄ سرگردانی تانکرهای سوخت در مرز «پرویزخان»

گمرک باشماق از سمت ایران بر روی کالاهایی مانند کیف و کفش و دستمال کاغذی و رب گوجه و سواری‌هایی که برای تفریح رفته و برمی‌گردند و نیز کامیو‌ن‌های خالی باز است ولی برای کالاهای نفتی چه صادرات و چه ترانزیت از هر دوطرف بسته بوده و تعداد زیادی از ناوگان ایرانی حامل مواد نفتی و گاز آی‌پی‌جی در هر دوطرف بلاتکلیف مانده‌اند.

تین نیوز

در چند روز گذشته کاربران شبکه‌های اجتماعی همچنان در گروه‌های حمل‌ونقلی جاده‌ای در زمینه بیان مشکلات این بخش فعال بودند.

به گزارش تین‌نیوز، یکی از موضوعات مورد توجه کاربران این شبکه‌ها ریزش کوه در محور هراز بود. روز شنبه هشتم مهر در ساعت 05:23 دقیقه صبح بر اثر ریزش کوه بر روی خودروهای پراید، نیسان و پورشه چهار نفر مصدوم شدند. پیرحسن کولیوند سرپرست اورژانس کشور در تشریح جزییات حادثه سقوط کوه در محور هراز اظهار کرد: حادثه در جاده هراز، منطقه قلابن استرباکو به وقوع پیوست که بلافاصله نیروهای اورژانس به محل اعزام شدند. وی تصریح کرد: در این حادثه دو مرد  37 ساله و یک زن 30 ساله و یک مرد 55 ساله مصدوم شدند که مرد 55 ساله به درمانگاه منتقل شد و بقیه به‌صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

* پس از انتشار این خبر در شبکه‌های اجتماعی؛  یکی از  کاربران در این زمینه نوشت: جای بسی تاسف است که هموطنان عزیزمان دچار حادثه شده‌اند اما باز هم راننده مقصر است. در ریزش کوه مقصر صد‌درصد سازمان‌های مربوطه به دلیل عدم ایمن‌سازی جاده ها هستند. آیا وقت آن نیست که با یک بازنگری کلی از سوی سازمان های مربوطه و کمیسیون عمران مجلس حتی شخص رئیس جمهور این مشکلات حل شود؟

* در گروه‌های مجازی حمل‌ونقلی همچنین در چند روز گذشته نامه تعدادی از رانندگان گرفتار در اقلیم کردستان مورد توجه کاربران بود. در بخشی از این نامه آمده بود: اینجانبان رانندگان تانکرهای حامل نفت کوره که از اقلیم کردستان عراق بارگیری کرده‌ایم چهارشبانه‌روز است که در مرز «پرویزخان» گرفتار شده و مقامات مرزی از ورود ما به ایران ممانعت می‌کنند.

در ادامه این نامه آمده بود: ما که به‌طور غیرقانونی به عراق نیامده‌ایم زیرا برای ورود به عراق در پارکینگ رسمی «پرویزخان» حق پارکینگ را پرداخت کرده و پاسپورتهای‌مان توسط ماموران گذرنامه مهمور شده و کاپوتاژ خودروها نیز توسط گمرک مُهر شده است و هیچ کس هم حتی به‌طور شفاهی به ما نگفته بود قرار است مرز بسته شود.

در بخش دیگری از این نامه آمده بود: اکنون مدت چهار شبانه روز است که بدون آب و غذا و دیگر ملزومات اولیه گرفتار شده‌ایم. آیا در شان جمهوری اسلامی است که شهروندانش این‌گونه در 200 متری خاک میهن خویش گرفتار شوند؟

* در روزهای گذشته پیام دیگری نیز در همین زمینه، مورد توجه کاربران قرار داشت که در آن آمده بود:  گمرک «باشماق» از سمت ایران بر روی کالاهایی مانند کیف و کفش و دستمال کاغذی و رب گوجه و سواری‌هایی که برای تفریح رفته و برمی‌گردند و نیز کامیو‌ن‌های خالی باز است؛ ولی برای کالاهای نفتی چه صادرات و چه ترانزیت از هر دوطرف بسته بوده و تعداد زیادی از ناوگان ایرانی حامل مواد نفتی و ال‌پی‌جی در هر دوطرف بلاتکلیف مانده‌اند که متاسفانه به‌دلیل همکاری  نکردن مسئولان، خطرات زیادی عزیزان هموطن راننده که مخصوصا در خاک عراق گرفتار شده‌اند را تهدید می‌کند. از مسئولان محترم عاجزانه خواهشمندیم قبل از این‌که خدای نکرده برای رانندگان عزیز ایرانی حادثه‌ای رخ دهد که بعدا تاسف و تأثر به‌ همراه داشته باشد، مساعدت فرموده و تصمیمی اتخاذ فرمایند.

* پیام دیگری که در گروه‌های مجازی مرتبط با رانندگان جاده‌ای مورد توجه واقع شده  مربوط به ترمینال شهر نهاوند است. در این پیام آمده است: رانندگان نهاوند یک سال است که بدون شرکت و پایانه و بلاتکلیف و سرگردان هستند و هیچ‌کسی جوابگو نبوده و مسئولیت این قشر جامعه را به عهده نمی‌گیرد. این رفاه رانندگان است. این‌گونه به فکر معیشت رانندگان زحمت‌کش هستید؟ 

photo_2017-09-29_06-57-40

یکی دیگر از رانندگان نیز در این مورد نوشت: کدام مسئول جوابگوی ما رانندگان است و در مورد مشکلات مربوط به بنزین، لاستیک،  بیمه رانندگان و ... و این‌که چرا باید این‌همه هزینه‌های فراوان پرداخت کنیم، پاسخ‌گو است؟ هیچ‌کس مسئول و متولی رانندگان نیست ولی برای کوچک‌ترین موردی از سوی رانندگان، همه مجری قانون می‌شوند و قانون را قشنگ وصف می‌کنند.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.