| کد خبر: 143813 |

بارگیری نخستین محموله مشترک LNG قطری‎ها

شرکت‎های گاز قطرگاز و راس گاز قطر نخستین محموله مشترک LNG خود را بر روی یک فروند کشتی بارگیری کردند.

تین نیوز

شرکت‎های گاز Qatargas و RasGas قطر نخستین محموله مشترک LNG خود را بر روی یک فروند کشتی بارگیری کردند تا به طور مجزا به مشتریان خود تحویل دهند.

 به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز،این 2 شرکت محموله های خود را در پایانه گازی راس الفان بر روی کشتی ویژه حمل LNG به نام الخویر و از نوع Q-Flex بارگیری کرده اند. این 2 محموله به ترتیب به پایانه های زیبراگ در بلژیک و سوت هوک انگلیس ارسال شده اند.

در این روش که یک محموله LNG از دو تامین کننده مختلف به 2 بندر متفاوت ارسال می شود، "نشانگر سطح جدیدی از انعطاف پذیری عملیاتی و بهینه سازی زنجیره تامین در صنعت LNG است."

پیش از این روش این بود که یک تامین کننده، یک محموله مشخص LNG را به یک بندر ارسال می‎کرد.

سعد شریدا الکعبی، مدیرعامل قطر پترولیوم ( Qatar Petroleum) و رئیس هیئت مدیره قطر گاز ( Qatargas ) اعلام کرد: "ما بسیار خرسندیم که به این دستاورد کلیدی در صنعت LNGدست پیدا کردیم که این حاصل تلاش بی وقفه و تعهد شرکت های Qatargas و RasGas، اپراتور کشتی، و مشتریان ما است."

این دستاورد در حالی بدست آمده است که قطر از ابتدای ماه ژوئن امسال با بحران سیاسی روبرو شد. عربستان، امارات، بحرین و مصر روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده اند و تمامی مسیرهای مراسلاتی خود به این کشور را بسته اند.

وزیر حمل و نقل قطر در ماه آگوست خبر داد که کشورش قصد دارد برای جبران راه های مسدود شده، 3 خط مسیر دریایی جدید و مستقیم به مالزی، پاکستان، و تایوان راه اندازی کند.

 

منبع: سايت خبری مارین تایمز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.