| کد خبر: 14063 |

حضور دفاتر مسافرتی در نمایشگاه‌ها، منوط به نوآوری

تین نیوز | معاون گردشگری کشور گفت: درصدد آن هستیم تا رسانه‌های خارجی را به ایران دعوت کنیم تا خودشان در زمینه تبلیغات گردشگری ایران تولید محتوا داشته باشند. این فعالیت را با آلمان و چین آغاز و با ترکیه تفاهم‌نامه‌های لازم را منعقد کرده‌ایم و به‌زودی گروهی از شرق آسیا در ایران حضور خواهند داشت.
مرتضی رحمانی موحد  از تدوین آیین‌نامه‌ای مربوط به نحوه حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی نیز خبر داد که در آن نمایشگاه‌ها، خاصیت، گرایش یا گستره، مفهوم و مخاطبی که دارند، تعریف می‌شود. وی افزود: البته برنامه‌هایی برای حضور در اکسپو 2015 میلان داریم که مسوولیت کمیته گردشگری آن به معاونت گردشگری سپرده شده‌است. برنامه‌ریزی مفصلی برای آن داریم که خود بستری 6 ماهه‌ است که می‌توانیم با مخاطبان اروپایی و کشورهای مختلف ارتباط برقرار کنیم. رحمانی موحد تصریح کرد: دفاتری که علاقه‌مند باشند در این نمایشگاه‌ها شرکت کنند باید با نوآوری، معرفی مقاصد و مسیرهای جدید بیایند. معیار ما برای انتخاب دفاتر برای حضور در این نمایشگاه‌ها و حمایت ما از آنها رویکرد دفاتر به این سیاست است. به این معنا که مسیرها و مقاصد سنتی در جای خود، اما باید تلاش و بازاریابی‌های لازم انجام شود تا به مقاصد کمتر شناخته شده دست یابند و به مسیرهایشان اضافه شود. معاون گردشگری کشور تاکید کرد: این پیام روشن را به دفاتر خدمات مسافرتی داخلی دارم که باید توان و ظرفیت‌های خود را افزایش داده و از حالت واسطه‌ای و فروش تورها به سمت تورسازی رو می‌آورند و از تورسازی به سمت تنوع مقاصد و تنوع موضوع حرکت کنند. وی تور تخصصی هنرمندان، معلولان کشاورزی، ورزشی و... را ازجمله نوآوری‌های ممکن دانست و افزود: دفاتر خدمات مسافرتی باید از این مدلی که تورهای چند هلدینگ تخصصی را می‌فروشند، خارج شوند. رحمانی خاطرنشان کرد: در آینده، میزان ارزیابی ما از دفاتر براساس نوع مشارکت‌ آنها در این فرآیند خواهد بود. درچنین شرایطی که رقابت شکل گیرد شاهد توزیع سفر در مکان و زمان خواهیم بود و مردم را به سمت سفر با تور رسمی تشویق می‌کنیم. وی تصریح کرد: ما تا آخر سال رتبه‌بندی و ساماندهی دفاتر خدمات مسافرتی را خواهیم داشت؛ به نوعی آژانسی که فقط فروشنده تور است تنها فروشنده تور باقی خواهد ماند و قطعا کسانی که تولید برنامه می‌کنند و اشتغالزاهستند، راهنما جذب می‌کنند، مقاصد جدید را در تورهای خود می‌آوردند و گردشگری خارجی را ساماندهی می‌کنند، نسبت به سایر واحدهایی که فقط فروشنده بلیت‌ هستند تفاوت اساسی برای آنها قائل خواهیم شد.
 
 بسترهای مهم تبلیغات 
رحمانی درخصوص شعار گردشگری که پیش از این در کمیته‌ای زیر نظر محمد بهشتی - مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری – مورد بررسی قرار داشت، ‌خاطر نشان کرد: نگاه‌ سازمان به شعار گردشگری این‌گونه است که در مرحله نخست باید زیرساخت‌های لازم را برای آن تهیه کنیم، چراکه این شعار گردشگری سازمان میراث فرهنگی نیست، بلکه شعار گردشگری کشور است. هنگامی که می‌خواهیم بگوییم این شعار گردشگری جمهوری اسلامی ایران است و لوگوی آن این‌گونه است؛ باید معنای آن این باشد که همه ارکان و اجزای خانواده گردشگری از این شعار حمایت کنند. وی افزود: از این شعار در بستر روز جهانی گردشگری استفاده خواهیم کرد تا این دیدگاه و توجه عموم مردم را به موضوع جلب کنیم و بتوانیم با این رویکرد از بهترین‌ها به‌عنوان شعار گردشگری بهره جوییم.
معاون گردشگری کشور با تبیین رویکردهای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در حوزه تبلیغات، افزود: نمایشگاه‌ها یکی از این بسترهای مورد نظر ما برای تبلیغات است؛ به این معنا که بتوانیم در عرصه‌های بین‌المللی و در مناسبت‌ها و رویدادها، خدمات و دفاترمسافرتی را مشارکت دهیم. همچنین حضور در محیط‌های اجتماعی، شهری و فضاهای IT مهم است. در این حوزه‌ها نیز باید نام و ظرفیت‌های ایران معرفی شود. وی افزود: مالتی مدیا و شبکه‌های چندمنظوره از CD گرفته تا شبکه‌های ماهواره‌ای‌، وبلاگ‌ها و رسانه‌ها و... همه این حوزه‌ها مخاطب و جامعه هدف ما هستند که درحال حاضر جایگاه و شان آنها درحال مطالعه و بررسی است. 
وی گفت: از آنجا که فصل برگزاری بیشتر نمایشگاه‌های گردشگری در نیمه دوم سال است، زمان‌بندی که در نظر گرفته‌ایم این است که نرم‌افزار تبلیغ گردشگری باید تا پایان تابستان آماده شود. معاون گردشگری کشور همچنین تصریح کرد: از وبلاگ‌نویس‌ها برای معرفی ایران بهره جسته‌ایم تا از نظر موثر آنها در فضای مجازی استفاده کنیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.