| کد خبر: 137185 |

سکوت اجباری قطعه‌سازان زیر سایه‌سنگین خودرویی‌ها

تین نیوز

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: قطعه سازان از بیان مشکلات خود در مقابل خودرو سازان هراس دارند زیرا به عدم همکاری و پرداخت مطالبات تهدید می‌شوند.

نادر قاضی‎پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص عدم حمایت کافی از قطعه سازان صنعت خودرو، اظهارداشت: جلسات متعددی با قطعه سازان کوچک و بزرگ و دو انستیتو متعلق به آنها برگزار کرده‌ایم، قطعه سازان مشکلات خود را در جلساتی که خودرو سازان حضور ندارند، به راحتی بیان می‌کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر قطعه سازان مشکلات خود را به مسئولین انتقال دهند از جانب خودرو سازان با تحریم و تهدید عدم خرید و پرداخت مواجه می‌شوند، گفت: خودروسازان باید قطعه سازان را فرزندان خود بدانند و قطعه سازان نیز باید قطعه ساز باشند نه واردکننده.

قاضی‌پور با اشاره به اینکه قطعه سازان باید از نیروی کار و صنعت ایرانی در تولیدات خود استفاده کنند، اضافه کرد: مشکل اساسی ما عدم نظارت و شفاف سازی وزارت صنعت، معدن و تجارت و نداشتن طرح جامع خودرو است، چه زمانی ما می‌توانیم 100درصد از قطعات مورد نیاز قطعات خودرو ساخته شده در کشور را تولید کنیم.

وی با بیان اینکه خودرو سازان با پیش خرید تولید قطعه سازان از آنها حمایت و مشکلات مالی آنها را حل کنند، عنوان کرد: زمانی قیمت تمام شده محصولات ایرانی کاهش می‌یابد و قطعه ساز به سرعت به پول خود می‌رسد که قطعات ساخته شده به صورت مستقیم در خط مونتاژ روی خودرو ایرانی نصب شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه که دولت و وزارت بهداشت و درمان از خودرو ایرانی به عنوان آمبولانس و داروی ایرانی استفاده نمی‌کند، تولید سیگار داخلی به دلیل واردات سیگار خارجی تعطیل شده است و وزارت نفت پمپ و لوله تولید داخل را خریداری نمی‌کند، خاطرنشان کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا باید به تمامی این موارد رسیدگی کند، اقتصادی مقاومتی یعنی حمایت از تولید ملی و ایجاد اشتغال برای جوان ایرانی.

 

 

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.