| کد خبر: 13570 |

نیاز سالانه ۳۲۰ میلیارد تومان برای نگهداری راه‌های کرمان

تین نیوز | مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: سالانه 320 میلیارد تومان برای نگهداری و ایمن‌سازی راه‌های موجود در استان کرمان نیاز است.
به گزارش تین نیوز از اداره کل راه و شهرسازی کرمان، خداداد مقبلی در جلسه فوق‌العاده شورای اسلامی شهر کرمان اظهار داشت: براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1390 جمعیتی بالغ بر 3 میلیون و 90 هزار و 842 نفر در استان کرمان زندگی می‌کنند که از این تعداد 58 درصد در مناطق شهری و 42 درصد در نقاط روستایی و عشایري ساکن هستند.
وی بیان داشت: استان کرمان با 11 درصد مساحت ‌کشور و با داشتن 28 هزار کیلومتر راه 12.2 درصد کل راه‌های کشور و چهار درصد تناژ کل کالای حمل شده کشور از مبدا استان کرمان را به خود اختصاص داده است‌.
مقبلی افزود: جاده‌های استان کرمان به دلیل قرار گرفتن در مسیر کرویدر شمال به جنوب و حمل کالا از بنادر جنوبی کشور به دیگر نقاط کشور و همچنین در مسیر ترانزیت کالا از جنوب کشور به کشور‌های تازه استقلال یافته آسیای مرکزی‌، افغانستان و از اروپا به جنوب آسیا هشت درصد کل کالای حمل شده کشوری را از خود عبور داده و 4.2 درصد کل حجم جابه‌جایی مسافر را در کشور انجام می‌دهد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به اینکه از دیدگاه اقتصادی پهناور‌ترین استان کشور در دو عرصه کشاورزی و معدن محسوب می‌شویم، عنوان کرد: حدود‌ 22 درصد باغات کشور و همچنین یک میلیارد و 100 میلیون تن سالانه محصولات کشاورزی و‌ سالانه استخراج 29 میلیون تن مواد معدنی در این استان تولید‌ می‌شود.
مقبلی تصریح کرد: 20 درصد‌ کالای حمل شده از استان کرمان‌ را محصولات کشاورزی تشکیل می‌دهد، حجم و تناژ حمل بار در استان با درجه بالایی تابع زمان یا فصل برداشت محصولات کشاورزی متنوع استان است.
وي اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی باید 8 هزار و 600 کیلومتر راه در استان را نگهداری و ایمن‌سازی کند که هزینه بسیاری را برای این اداره به همراه خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: 6 هزار و 400 میلیارد تومان ارزش راه‌های کنونی استان کرمان است و این سرمایه بسیار بزرگی است و باید نگهداری شود و نرم جهانی بین سه تا شش درصد ارزش ساخت سالانه برای نگهداری است.
مقبلی عنوان کرد: سالانه 320 میلیارد تومان نیاز است تا از شبکه موجود نگهداری و ایمن‌سازی شود و این در حالی است که کل اعتبارات استان کرمان در این حوزه 40 میلیارد تومان در سال گذشته بوده و امسال اعتبارات ملی ما دو برابر شده است که 60 میلیارد تومان برای نگهداری راه‌های استان در نظر گرفته شده است.
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.