| کد خبر: 130591 |

◄ جای خالی مدهای مختلف حمل‌ونقل در پایانه‌های بار

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی معتقد است حمل‌ونقل ترکیبی بهترین راه‌حل بهبود وضعیت لجستیک کشور است..

 

به گزارش تین‌نیوز؛ عباس آخوندی البته لازمه موفقیت در این زمینه را داشتن بنگاه‌هایی ذکر می‌کند که توانایی تعهد ترکیبی را داشته باشند و  نیز اتحادهای استراتژیکی که بتوانند برای مشتری حمل یکسره و ترکیبی را تعهد کنند.

 

بر این اساس برخی کارشناسان حمل‌ونقل در یک گروه تلگرامی به بررسی این موضوع پرداختند که  در این گفت‌وگوی آنلاین مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: یکی از بهترین راه‌های توانمندسازی بنگاه‌ها برای حمل‌ونقل ترکیبی، ارتقای شرکت‌های حمل‌ونقلی به شرکت‌های لجستیکی است که البته اصلاح رویه‌های حاکمیتی به‌خصوص در بخش مجوزها، پیش نیازی برای این ارتقا است.

 

مهدی صفری‌ مقدم  اظهار داشت: در یک رویکرد جامع و همه جانبه نگرانه برای بهینه‌سازی شبکه لجستیک و حمل‌ونقل بار در کشور علاوه بر اقدامات زیرساختی که عمده‌ترین آنها جانمایی و ایجاد هاب‌های لجستیکی اینترمدال و تکمیل شبکه برای تغذیه مناسب این هاب‌ها است، لازم است شرکت‌های قدرتمند ارایه دهنده خدمات ترکیبی در تا در نیز وجود داشته باشند.

 

علیرضا سید وکیلی کارشناس حمل‌ونقل نیز تاکید کرد: به‌نظر می‌رسد شکل‌دهی این بنگاه‌ها از طریق توسعه شرکت‌های ریلی کارآمد، قابل حصول‌تر باشد. وزارت راه و شهرسازی می‌تواند امتیازاتی مانند اعطا امتیاز حمل جاده‌ای به شرکت‌های ریلی و برعکس با شرایط ساده، در صورت داشتن قرارداد یک‌ساله با صاحبان بار، برای شرکت‌های ترکیبی قایل شود.

 

یک کارشناس حمل ونقل هوایی نیز گفت: نکته کلیدی برای تصمیم‌گیری در این زمینه وجود دارد و آن چگونگی طرح‌ریزی حمل‌و‌نقل ترکیبی است. 

 

فرزانه شرفبافی افزود: متاسفانه بسیاری از پایانه‌های بار در کشور برای اتصال یک و یا دو مد حمل‌و‌نقلی طرح‌ریزی و ساخته و راه‌اندازی شده‌اند. در این میان حمل‌و‌نقل هوایی بار بسیار مغفول مانده و سهم حمل بار هوایی ایران به امارات منتقل شده است. 

 

وی خاطرنشان کرد: با وجود راه‌اندازی پایانه هوشمند بار در فرودگاه حضرت امام (ره) هنوز حمل جاده‌ای آن با مشکل  روبروست و حمل ریلی نیز اصلا وجود ندارد. در سایر فرودگاه های کشور نیز کمابیش وضع به همین منوال است.

 

شرفبافی اظهار داشت: از سوی دیگر ترانزیت هوایی از طریق هدایت هواپیماهای دیگر کشورها نیز به‌ دلیل مشکلات کنترل فضای کشور استقبال کمتری نسبت به مسیر عراق و امارات دارد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.