| کد خبر: 128488 |

329 دستگاه کامیون در محورهای مواصلاتی قزوین کنترل شد

تین نیوز
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: در اجرای طرح گسترده کنترل و نظارت برعملکرد و بررسی اسناد حمل و نقلی در محورهای مواصلاتی استان 329 دستگاه کامیون حامل بار تجاری مورد رسیدگی قرار گرفت.
 
 

به گزارش فارس، افشین پیرنون اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح نظارت بر عملکرد و بررسی اسناد حمل و نقلی ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای استان و برخورد با تخلفات احتمالی در حوزه حمل و نقل کالا و جلوگیری از فرار غیر‌قانونی بارهای استان است.

 

وی افزود: با همکاری پلیس راه استان قزوین و با برقراری گشت کنترل و نظارت محسوس و نامحسوس جاده‌ای در بخش حمل و نقل کالا اسناد حمل شامل بارنامه، کارت هوشمند راننده و کامیون توسط تیم‌های نظارتی و گشت‌های سیار در محورهای مواصلاتی استان قزوین به صورت مستمر کنترل می‌شود.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از برخورد قانونی با رانندگان فاقد بارنامه و بارنامه‌های نامعتبر خبر داد و عنوان کرد: رانندگان فاقد بارنامه علاوه بر اعمال قانون توسط پلیس راه به کمیسیون ماده 11 برای رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل و نقل جاد‌ه‌ای ارجاع داده می‌شوند.

 

پیرنون عنوان کرد: بازرسان این اداره‌کل با دقت بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل نظارت می‌کنند و در صورت مشاهده تخلف با شرکت‌های خاطی برخورد خواهند کرد.

 

 

این مسؤول با بیان اینکه شرکت‌های حمل و نقل موظف به بررسی کارت هوشمند رانندگان و کامیون و رعایت تمام قوانین و ضوابط مرتبط هستند، عنوان کرد: تنها زمانی که کارت هوشمند رانندگان و کامیون مورد تأیید قرار گرفت شرکت‌های حمل و نقل موظف به صدور بارنامه هستند و در غیر این صورت صادر کردن بارنامه نوعی تخلف از سوی شرکت محسوب شده و به کمیسیون ماده 12 برای رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل ارجاع داده می‌شوند.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین بیان کرد: عمده تخلفات شرکت‌های حمل و نقل کالا شامل صدور بارنامه خارج از حوزه فعالیت، صدور بارنامه برای وسیله نقلیه فاقد کارت معاینه فنی و وسایل و تجهیزات ایمنی، صدور بارنامه صوری و استفاده غیرمجاز از کارت هوشمند سایر رانندگان بوده است.

 

پیرنون خاطرنشان کرد: طی هفته نخست اردیبهشت ماه سال جاری 329 دستگاه کامیون حامل بار تجاری توسط تیم‌های گشت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین مورد رسیدگی قرار گرفته که تعداد 37 کامیون فاقد بارنامه به کمیسیون مربوطه برای رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل و نقل جاده‌ای معرفی شده است.

 

وی ادامه داد: اگر شهروندان در خصوص کمیت و کیفیت خدمات‌رسانی شرکت‌های حمل و نقل کالا اعتراضی داشته باشند، می‌توانند شکایات خود را به صورت مکتوب به این اداره‌کل اعلام تا در اسرع وقت به شکایت آن‌ها رسیدگی ‌شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.