| کد خبر: 12625 |

◄ کجای کره زمین برای پراید، ۲۰ میلیون تومان می پردازند؟

تین نیوز |  قیمت جدید انواع خودرو از سوی شورای رقابت در حالی اعلام شد که افزایش مجدد قیمت ها باعث تعجب مردم و تأسف کارشناسان شده است.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، یک کارشناس برنامه ریزی شهری با اعلام اینکه ایران تنها کشور دنیاست که قیمت خودرو در آن به صورت تصاعدی بالا می رود اما کیفیت خودرو هیچ تغییری نمی کند، گفت: به عنوان نمونه قیمت پژو 405 ای ال ایکس که سال گذشته در همین تاریخ 23 میلیون و 100 هزار تومان بود با بیش از 7 میلیون تومان افزایش، به 30 میلیون و 300 هزار تومان رسیده است.

شهرام جباری زادگان با اشاره به اینکه قیمت پراید 131 اس ایکس که سال گذشته در همین تاریخ  15 میلیون و 80 هزار تومان بود، با بیش از 5 میلیون تومان افزایش، به 20 میلیون و 200 هزار تومان رسیده، افزود: سؤالی که مطرح است این است که کجای کره زمین برای خرید خودرویی مانند پراید 20 میلیون تومان می پردازند؟

وی با بیان این که در تمام نقاط جهان قیمت گذاری هر محصول تابعی از مؤلفه های تأثیرگذار بر قیمت آن محصول است، اظهار کرد: مواد اولیه و مصرفی که به منظور ساخت آن محصول به کار رفته، دانش و فن آوری که به منظور تولید آن محصول استفاده شده و میزان کیفیت آن محصول و رضایت مصرف کننده از جمله این مؤلفه هاست.

جباری زادگان با تأکید بر این که متأسفانه اغلب خودروهایی که در کشور ما ساخته می شوند با مصرف بالای بنزین که غالباً به بیش از دو برابر میانگین جهانی می رسد، باعث آلودگی هوا و تخریب محیط زیست می شوند، تصریح کرد: علاوه بر این، بسیاری از خودروهای ساخت داخل از حداقل استانداردهای لازم برخوردار نبوده و قادر به تأمین ایمنی راننده و سرنشینان خود نیست.

این کارشناس مسائل شهری در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که امکان ورود خودروهای روز جهان با حقوق گمرکی معقول و قیمت قابل قبول فراهم شود، دیگر مردم مجبور نخواهند بود برای خرید وسیله ای غیر استاندارد به نام خودروی داخلی هزینه کرده و در نهایت سلامتی و زندگی خود را به دلیل عدم ایمنی این وسیله در معرض خطر قرار دهند.
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شاهرخ ظهرابزاده 0 0

    متاسفانه عدم اطلاع صحیح از قیمت جهانی خودرو و نیز مصرف سوخت موجب چنین اظهار نظراتی می شود. در حال حاضر قیمت ۲۰ میلیونی پراید برابر با حدودا ۶ هزار دلار است و نزدیکترین خودرو به پراید که توسط تولید کننده کره ای و ژاپنی عرضه می شود، قیمت کارخانه ای اش و بدون احتساب مالیات، عوارض پلاک، حمل و نقل و بیمه در مقیاس ۱۲-۱۳ هزار دلار است که با پرداخت هزینه های یاد شده به محدوده ۱۴-۱۵ هزار دلار می رسد. اگرچه کیفیت و فن اوری پراید پایینتر از همتایان خارجی اش است، اما قیمتش هم کمتر از نصف آنها و در حدود ۴۰ درصد است و خودروی تیبا تقریبا نصف همتایان جهانیش قیمت دارد در خصوص مصرف سوخت نیز باید عرض شود خودرویی نظیر تویوتا یاریس در سیکل شهری مصرفی برابر با تیبا دارد. سمند و ۴۰۵ مجهز به موتور تی یو ۵ یا ef۷ تنها ۲۰ الی ۳۰ درصد از تویوتا کرولا پر مصرفتر است. ۲۰۶ در مقایسه با یاریس تنها ۱۰ درصد پر مصرفتر و در مقایسه با کرولا مصرف سوختی مشابه دارد. معلوم نیست چرا مسئولان به این راحتی دم از " ۲ برابر " بودن مصرف سوخت خودروهای داخلی می زنند. حداقل کاری که میتوان کرد مراجعه به اطلاعات فنی خودروها است تا اینچنین اسیر شایعات نشد

  • سعیدی فرد 0 0

    اظهار نظر بدون مرجع و منبع و عدد و رقم مستند و معتبر متاسفانه در کشور ما خیلی رایج شده. مزید امتنان خواهد بود که کارشناس محترم مراجع مورد استناد خودشان مبنی بر بیش از دو برابر بودن مصرف سوخت اتومبیل‌های تولید داخل از میانگین جهانی را ذکر کنند. همچنین شایسته است که ایشان با توجه به آنچه درباره قیمت خودرویی نظیر پراید در تمام دنیا ادعا کرده‌اند، آمار معتبر قیمت خودروی مشابه پراید در همه کشورهای دنیا را به خوانندگان ارائه کنند.