|
کد خبر:
117141
|
۳ میلیارد تومان برای خطکشی راههای روستایی استان کرمان نیاز است
تیننیوز| مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمان گفت: کل اعتبار امسال برای نگهداری از راههای روستایی استان کرمان ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است که ۵۰ درصد آن تخصیص داده شده و ما برای فقط خطکشی این راهها نیازمند ۳ میلیارد تومان اعتبار هستیم.
خداداد مقبلی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: استان کرمان 11 درصد از وسعت کل کشور را تشکیل میدهد که بر همین اساس با توجه به پهناور بودن استان، راههای مواصلاتی استان کرمان نیز بسیار زیاد است.
وی با اشاره به ادغام اداره کل حمل و نقل و پایانهها با اداره راهداری راه و شهرسازی استانها و تبدیل شدن به اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان گفت: این ادغام در جهت مدیریت بهتر راهها و همچنین حمل و نقل صورت گرفته و با توجه به حجم کار در مسکن و شهرسازی در حوزه املاک ادغام خوبی بود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمان با بیان اینکه راهها یک سرمایه عظیم ملی به شمار میروند و باید برای نگهداری این سرمایه تلاش کرد افزود: در استان کرمان 9 هزار کیلومتر راه اعم از راه فرعی، اصلی و بزرگراه وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه 4 هزار و 300 کیلومتر راه روستایی در استان کرمان وجود دارد خاطرنشان کرد: اشتغال اصلی مردم در روستاها کشاورزی و دامپروری است و مردم برای انتقال تولیدات خود نیازمند راهها هستند و در مجموع وجود راه در هر نقطه توسعه را به دنبال دارد.
مقبلی با بیان اینکه در ابتدای انقلاب فقط 130 کیلومتر راه روستایی در استان کرمان وجود داشت گفت: اما بعد از انقلاب با نگاهی که نظام اسلامی به روستائیان و رفع محرومیت در کشور داشته است در همین استان کرمان حدود 4 هزار و 200 کیلومتر راه روستایی احداث شده است.
وی با اشاره به اینکه توسعه اصلی از روستا ایجاد میشود افزود: با توسعهای که صورت گرفته بسیاری از روستاهای اول انقلاب در حال حاضر به شهر و بخش تبدیل شدهاند اما راه مواصلاتی آنها همچنان تغییر نکرده و اگر در آن روز 30 خودرو عبور میکرده است امروزه بالغ بر 2 هزار خودرو در روز از این راهها عبور و مرور میکند که جوابگو نیست.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمان با بیان اینکه حداکثر سرعت مطمئنه در راههای روستای 60 کیلومتر در ساعت است تصریح کرد: این در حالی است که وسائل نقلیه امروزی از سرعت بالایی برخوردارند و با توجه به اینکه مردم هم سرعت مطمئنه را رعایت نمیکنند، این راهها خطرساز شدهاند.
وی سابقه آسفالت بسیاری از این راهها را به حدود 30 سال قبل عنوان کرد و گفت: از آنجا که در سالهای گذشته اعتبارات راههای روستایی پایین و بسیار کم بوده است، نتوانستیم در بحث نگهداری آنها موفق باشیم و در نتیجه سطح رویه آسفالت آنها دچار مشکل شده است.
مقبلی با اشاره به اینکه 30 درصد از کل تصادفات جادهای استان در راههای روستایی اتفاق افتاده است افزود: این آمار رقم بالایی است که متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار نتوانستیم در بحث ایمنی راههای روستایی و خطکشی و همچنین نصب علائم راهنمایی و رانندگی موفق عمل کنیم.
وی با تاکید بر اینکه منابع مالی استانی برای نگهداری از راههای روستایی بسیار کم است اظهارداشت: کل اعتبار امسال برای نگهداری از راههای روستایی 2 میلیارد و 700 میلیون تومان است که 50 درصد آن تخصیص داده شده و ما برای فقط خطکشی این راهها نیازمند 3 میلیارد تومان اعتبار هستیم.
وی با اشاره به ادغام اداره کل حمل و نقل و پایانهها با اداره راهداری راه و شهرسازی استانها و تبدیل شدن به اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان گفت: این ادغام در جهت مدیریت بهتر راهها و همچنین حمل و نقل صورت گرفته و با توجه به حجم کار در مسکن و شهرسازی در حوزه املاک ادغام خوبی بود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمان با بیان اینکه راهها یک سرمایه عظیم ملی به شمار میروند و باید برای نگهداری این سرمایه تلاش کرد افزود: در استان کرمان 9 هزار کیلومتر راه اعم از راه فرعی، اصلی و بزرگراه وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه 4 هزار و 300 کیلومتر راه روستایی در استان کرمان وجود دارد خاطرنشان کرد: اشتغال اصلی مردم در روستاها کشاورزی و دامپروری است و مردم برای انتقال تولیدات خود نیازمند راهها هستند و در مجموع وجود راه در هر نقطه توسعه را به دنبال دارد.
مقبلی با بیان اینکه در ابتدای انقلاب فقط 130 کیلومتر راه روستایی در استان کرمان وجود داشت گفت: اما بعد از انقلاب با نگاهی که نظام اسلامی به روستائیان و رفع محرومیت در کشور داشته است در همین استان کرمان حدود 4 هزار و 200 کیلومتر راه روستایی احداث شده است.
وی با اشاره به اینکه توسعه اصلی از روستا ایجاد میشود افزود: با توسعهای که صورت گرفته بسیاری از روستاهای اول انقلاب در حال حاضر به شهر و بخش تبدیل شدهاند اما راه مواصلاتی آنها همچنان تغییر نکرده و اگر در آن روز 30 خودرو عبور میکرده است امروزه بالغ بر 2 هزار خودرو در روز از این راهها عبور و مرور میکند که جوابگو نیست.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمان با بیان اینکه حداکثر سرعت مطمئنه در راههای روستای 60 کیلومتر در ساعت است تصریح کرد: این در حالی است که وسائل نقلیه امروزی از سرعت بالایی برخوردارند و با توجه به اینکه مردم هم سرعت مطمئنه را رعایت نمیکنند، این راهها خطرساز شدهاند.
وی سابقه آسفالت بسیاری از این راهها را به حدود 30 سال قبل عنوان کرد و گفت: از آنجا که در سالهای گذشته اعتبارات راههای روستایی پایین و بسیار کم بوده است، نتوانستیم در بحث نگهداری آنها موفق باشیم و در نتیجه سطح رویه آسفالت آنها دچار مشکل شده است.
مقبلی با اشاره به اینکه 30 درصد از کل تصادفات جادهای استان در راههای روستایی اتفاق افتاده است افزود: این آمار رقم بالایی است که متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار نتوانستیم در بحث ایمنی راههای روستایی و خطکشی و همچنین نصب علائم راهنمایی و رانندگی موفق عمل کنیم.
وی با تاکید بر اینکه منابع مالی استانی برای نگهداری از راههای روستایی بسیار کم است اظهارداشت: کل اعتبار امسال برای نگهداری از راههای روستایی 2 میلیارد و 700 میلیون تومان است که 50 درصد آن تخصیص داده شده و ما برای فقط خطکشی این راهها نیازمند 3 میلیارد تومان اعتبار هستیم.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.