| کد خبر: 11195 |

بیش از ۲۱ میلیارد ریال پرونده تخلف در بخش حمل و نقل تشکیل شد

تین نیوز | مدیر کل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در یک سال گذشته تعداد 8 هزار و 961 فقره پرونده در دو بخش حمل و نقل درون شهری و برون شهری (کالا و مسافر) تشکیل شد که ارزش تخلفات کشف شده 21 میلیارد و 801 میلیون و 150 هزار و 135 ریال است.
 
به گزارش تین نیوز از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، سیدمجتبی قاسمی با اشاره به آمارهای ارایه شده در سال 92 ، افزود: در بخش حمل و نقل درون شهری و برون شهری (کالا و مسافر) در سال گذشته 212 هزار و 487 واحد مورد بازرسی قرار گرفته اند.
 
وی با اشاره به رسیدگی به 3 هزار و 549 فقره پرونده تخلف مربوط به شرکتها و موسسات حمل و نقل برون شهری مسافر طی مدت مذکور، اظهار داشت: ارزش تخلفات کشف شده در این بخش نیز 10 میلیارد و 118 میلیون و 492 هزار و 467 ریال برآورد شده است.
 
به گفته این مقام مسئول؛ در مدت زمان یادشده در بخش درون شهری کالا 376 مورد پرونده تخلف به ارزش 3 میلیارد و 741 میلیون و 161 هزار و 997 ریال تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استانها ارسال شده است.
 
وی ضمن تاکید بر اهمیت و لزوم انجام بازرسی از پایانه های مسافربری و حمل و نقل کالا، گفت: در بخش درون شهری مسافر 4 هزار و 832 پرونده تخلف به ارزش 6 میلیارد و 951 میلیون و 948 هزار و 760 ریال تشکیل شده است.
 
قاسمی در ادامه به توضیح آمار بازرسی از شرکت ها و موسسات حمل و نقل درون شهری در بخش کالا پرداخت و اظهار داشت: در این مدت بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت پیرو بازرسی های انجام گرفته مقطعی در این بخش نیز 56 مورد بازرسی انجام داده اند.
 
وی درباره ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده، گفت: براساس آخرین آمار تا پایان سال 92 ارزش پرونده های درون شهری کالا که در آنها تخلف صورت گرفته به حدود 989 میلیون ریال می رسد که جهت صدور رای و رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان ها ارجاع شد.
 
مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت در این خصوص گفت: این سازمان به طور دقیق و جدی با هرگونه قصور در امر حمل و نقل عمومی درون و برون شهری مسافر و بار نظارت دائمی دارد و در صورت اثبات تخلف از سوی شرکت های مذکور با آنان طبق موازین قانونی برخورد خواهد کرد.
 
قاسمی در پایان از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه مراتب را از طریق مراجعه حضوری و یا سامانه 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها اطلاع دهند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مدیر عامل فولاد بار تبریز 0 0

    جناب آقای قاسمی لطفا از عدم ارایه امکانات رفاهی و بهداشتی و پارکینگ شرکت شهری نیک روش ایلخچی سابق و ترابر خودرو فعلی که در شهرستان اسکو روزانه برای بیش از ٥٠ کامیون بارنامه صادر میکند و حتی نمیتواند برای یک دستگاه از پنجاه دستگاه امکانات خدماتی ارایه کند بازرسی نمایند که شرکت فقط یک میز و یک دستگاه کامپیوتر هست؟؟؟؟ و یا ضوابط و رعایت مقررات و دستورالعمل های سازمان حمل و نقل و راهداری؟؟؟ با تشکر از تین نیوز