| کد خبر: 247843 |

◄ کدام آزادراه ها امسال به شبکه آزادراهی کشور افزوده می شود؟

در حال حاضر 2 هزار و 761 کیلومتر آزادراه در کشور زیر عبور قرار دارد، 138 کیلومتر با مشارکت بخش خصوصی در حال احداث و هزار و 882 کیلومتر نیز در حال مطالعه است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه  زیربناهای حمل و نقل در خصوص عملکرد و برنامه های دولت سیزدهم در حوزه آزادراهی گفت: در حال حاضر 2 هزار و 761 کیلومتر آزادراه در کشور زیر عبور قرار دارد، 138 کیلومتر با مشارکت بخش خصوصی در حال احداث و هزار و 882 کیلومتر نیز در حال مطالعه است.

به گزارش تین نیوز، خیرالله خادمی این مطلب را در نشست خبری حوزه حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی به مناسبت هفته دولت بیان کرد و گفت: پنج طرح آزادراهی به طول 293 کیلومتر تا پایان سال مالی 1401 بهره برداری می شود.

وی افزود: در صورت تامین 5 هزار و 900 میلیارد تومان اعتبار، آزادراه اصفهان - شیراز به طول 210 کیلومتر، آزادراه منجیل - رودبار به طول 8 کیلومتر، منطقه دو آزادراه تهران - شمال به طول 22 کیلومتر، آزادراه مراغه - هشترود به طول 30 کیلومتر و آزادراه تبریز - صوفیان به طول 24 کیلومتر به شبکه آزادراهی کشور افزوده می شود.

بیشتر بخوانید:

بهره برداری از چهار طرح ریلی تا پایان سال 1401

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در تشریح وضعیت شبکه راه و بزرگراه کشور اظهار داشت: هم اکنون طول شبکه بزرگراهی کشور نزدیک به 45 هزار کیلومتر است، 6 هزار 32 کیلومتر در دست اجرا قرار دارد و 3 هزار و 142 کیلومتر نیز در دست مطالعه قرار دارد.

وی ادامه داد: برای رسیدن به هدف گذاری صورت گرفته، لازم است 35 هزار کیلومتر مسیر بزرگراهی جدید در کریدورهای ترانزیتی و جاده های شریانی کشور احداث شود.

خادمی از افتتاح 237 کیلومتر راه و بزرگراه در 16 استان کشور به مناسبت هفته دولت خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز تا پایان سال مالی 1401، 730 کیلومتر راه و بزرگراه به اعتبار 10 هزار میلیارد تومان به بهره برداری می رسد. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.