| کد خبر: 207532 |

◄ ماهان در 8 پرواز خود به چین چه کالایی وارد کشور کرد؟

این روزها افکار عمومی شرکت هواپیمایی ماهان را مقصر اصلی ورود کرونا به کشوری می‌دانند به طوری که در فضای مجازی برخی در تلاش هستند که مسافران با هشتگ تحریم-ماهان از سفر با این شرکت هواپیمایی منع کنند.

تین نیوز

این روزها افکار عمومی کشور علی رغم توضیحات چند باره شرکت هواپیمایی ماهان در خصوص پروازهایش به چین، این شرکت هواپیمایی را مقصر اصلی ورود کرونا به کشوری می‌دانند به طوری که در فضای مجازی برخی در تلاش هستند که مسافران با هشتگ تحریم-ماهان از سفر با این شرکت هواپیمایی منع کنند.

به گزارش تین نیوز، اخیرا هم سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفته است که موضوع تداوم پرواز برخی ایرلاین‌ها به چین را در قالب تحقیق و تفحص از سازمان هواپیمایی دنبال خواهد کرد و معتقد است سازمان هواپیمایی و ماهان متهم ردیف اول کرونا به کشور هستند.

او گفته است که ادعای وارد کردن کالای پزشکی در شرایطی که حتی پزشکان و پرستاران کشورمان از وسائل لازم برای مبارزه با این ویروس محرومند ادعایی مضحک بیش نیست؛ در حالی این سخن از سوی سخنگوی کمیسیون عمران مطرح شده است که سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام به تشریح کمک‌های دولتی و مردمی چین که تاکنون توسط شرکت هواپیمایی ماهان با هشت پرواز باری به ایران منتقل شده کرده است.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه؛ حدود ۳۵۰ هزار انواع کیت تشخیص ویروس کرونا، 2 میلیون و ۴۰۰ هزار ماسک، حدود ۱۳۰ هزار لباس ایزوله، حدود ۱۲۰ دستگاه ونتیلاتور و اسپیراتور، حدود دو هزا ۸۰۰ وسیله تب‌سنج و اکسیژن‌سنج، حدود ۱۳ هزار عینک محافظ، حدود ۱۶۰ هزار عدد محافظ صورت یا کلاه محافظ، حدود ۵۰ کارتن داروی ویژه درمان کرونا توسط شرکت هواپیمایی ماهان از چین وارد کشور شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه نیز گفته است که اکنون کمک‌های زیادی در حدود ۳۲ هزار کیلو انواع کمک‌ها بسته‌بندی شده و منتظر پروازهای بعدی برای انتقال به ایران است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Iraj Ebrahimi 0 0

    سلام ، ماهان یونیفرم و کفش برای از ترکیه و ایتالیا برای میهمانداران و خلبانان خود را چطور وارد کشور کرده؟ آیا با مجوز وزارت صمت محصولاتی که در ایران تولید کننده دارد را وارد کرده؟