بازدید سایت : ۷۵۷۳۵
| کد خبر ۲۹۶۸۱۷
کپی شد

اولویت های راه آهن از زبان مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران

این شرکت هدف‌گذاری 8 میلیون تنی برای حمل‌ ونقل بین‌ المللی اعم از ترانزیت، صادرات و واردات را برای سال جدید تعیین کرده که این هدف از عملکرد سال قبل 60 درصد بیشتر است.

اولویت های راه آهن از زبان مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران
تین نیوز |

مدیرعامل راه آهن با حضور در برنامه تلویزیونی صف اول با موضوع «افزایش بهره‌وری حمل‌ونقل ریلی کشور»، از اولویت‌ های این شرکت در سال 1404 خبر داد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از اندیشکده حمل و نقل ایران،  به گفته ذاکری این شرکت هدف‌گذاری 8 میلیون تنی برای حمل‌ ونقل بین‌ المللی اعم از ترانزیت، صادرات و واردات را برای سال جدید تعیین کرده که این هدف از عملکرد سال قبل 60 درصد بیشتر است.

وی مهم‌ ترین پروژه ریلی کشور را راه‌ آهن چابهار-زاهدان عنوان کرد و از تلاش برای پایان روسازی و زیرسازی آن تا پایان ۱۴۰۴ خبر داد.

 ذاکری خط ریلی بعدی را راه‌آهن ۳۲ کیلومتری شلمچه-بصره معرفی کرد که اتصال حرمین را فراهم می‌کند و زائران کربلا، نجف، قم و مشهد را به یکدیگر می‌رساند. معاون وزیر راه و شهرسازی اولویت بعدی را اتصال ریل به مبادی دریایی،‌ بنادر و خطوط ریلی کشورهای همسایه عنوان کرد که جریان‌های انبوه باری را به سمت ریل سوق می‌دهد.

 مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به این که بعضی خطوط تک‌خطه کشور از جمله سنگان، ظرفیت موردنیاز فعلی را ندارند، اظهار کرد که به دنبال دوخطه‌سازی آن‌ها در سال جدید هستیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد رضا پاسخ

    با سلام و درود به همه کسانی که در امر آبادانی و عمران کشور با تمام وجود تلاش می کنند ،
    چرا عملیات راه آهن زاهدان به خراسان رضوی راکد و غیر فعال است در صورتی که عملا با احداث راه آهن چابهار زاهدان و آماده شدن آن اتصال جنوب به شمال عملی نیست و اتصال از طریق کرمان منافع اقتصادی آنرا کاهش می دهد، چرا تلاش و جدیت لازم به کار گرفته نمی‌شود ؟!

  • علی پاسخ

    حتما بر شما واجب هست که نون از سر سفره یکصد هزار تریلی بردارید بکنید توی جیب راه آهن که مبادا راننده سنگین بتونه قد علم کنه بنازم به این همه تدبیر

  • قاسمی نژاد پاسخ

    سلام کاش حق اعضاصندوق پس اندازکارکنان راه آهن روبهشون برمیگرداندن ازپول صندوق لکوموتیو و واگن خریدن برای خودشون شکایت وکلا هم راه به جایی نبرده است

    • ناشناس

      سلام چه حقی؟ حق آنان بر اساس سود صندوق هر ساله به آنان پرداخت شده است/

  • هادی پاسخ

    سلام. راه آهن تنها ارگانی هست که نیروهای ایثارگر روشو رسمی نکرد. بعد از چهار سال هیچ کاری نکرده.