فروش رانتی بلیت قطار به گروه‌های خاص نداریم/ تمام واگن‌ ها تهویه دارند

معاون راه آهن اظهار داشت: واقعیت این است که تعداد ناوگان ما نسبت به تعداد تقاضای سفر کم است و تعداد قطارها متناسب با تقاضای بلیت به مردم نیست و باید دولت و مجلس در بودجه ریزی و اعتبارات به راه آهن کمک کنند. هم در بخش لکوموتیو و هم در بخش ناوگان مسافری، ما احتیاج داریم که بخش غیردولتی و دولتی سرمایه گذاری کنند.

فروش رانتی بلیت قطار به گروه‌های خاص نداریم/ تمام واگن‌ ها تهویه دارند
تین نیوز

 معاون راه آهن اظهار داشت: واقعیت این است که تعداد ناوگان ما نسبت به تعداد تقاضای سفر کم است و تعداد قطارها متناسب با تقاضای بلیت به مردم نیست و باید دولت و مجلس در بودجه ریزی و اعتبارات به راه آهن کمک کنند. هم در بخش لکوموتیو و هم در بخش ناوگان مسافری، ما احتیاج داریم که بخش غیردولتی و دولتی سرمایه گذاری کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، میرحسن موسوی با بیان اینکه بر اساس مصوبه هیئت مدیره دو استراتژی ارتقای کیفیت در خدمات مسافری و همچنین ارتقای کمیت را دنبال می کنیم، اظهار داشت: در بخش ناوگان حدود 700 واگن مستعمل، از رده خارج شده و به جای واگن هایی با عمر بالای 45 سال که تهویه نداشتند، تعدادی واگن مسافری نو یا واگن بازسازی شده سطح یک و سطح دو وارد راه آهن شده است و در حال حاضر در هیچ کجای راه آهن واگن بدون تهویه نداریم.

وی با اشاره به کاهش تاخیر در حمل و نقل ریلی گفت: برای کاهش تاخیر حرکت از مبدا و تاخیر حرکت از مبدا تا مقصد اقداماتی انجام شده که در نتیجه آن در سال گذشته حدود 25 درصد تاخیر مدت زمان را کاهش دادیم و در حال حاضر متوسط تاخیر از مبدا تا مقصد کمتر از 30 دقیقه و تاخیر حرکت از مبدا کمتر از 30  ثانیه است.

معاون راه آهن درباره اجرای رتبه بندی قطارها ادامه داد: رتبه بندی قطار به اجرا رسید بنابراین مسافر از همان ابتدا می داند چه قطار با چه کیفیتی خریداری می کند و به همان نسبت هم خدمات مطالبه می کند و راه آهن هم بر عملکرد شرکت های مسافری نظارت دارد.

موسوی با اشاره به اقدامات انجام شده برای ارتقای کمیت در حمل و نقل ریلی افزود: در سال گذشته تعداد 29 میلیون و 670 هزار مسافر از طریق حمل و نقل ریلی جابجا شد که نسبت به سال 1400 به میزان 43 درصد افزایش داشت. در 7 ماه امسال، 18 میلیون و 890 هزار مسافر جابجا شد که بیشترین عدد در جابه جایی مسافر نسبت به دوره های مشابه است.

وی در پاسخ به این سوال که چطور با با وجود مشکلاتی که در حوزه ناوگان و لکوموتیو و کاهش واگن های مسافری رکورد جابه جایی مسافر شکسته شده، اظهار داشت:  این موضوع در سه بخش قابل تحلیل است. اول اینکه یک سری مسیرهایی داشتیم که ضریب اشغال قطارها به دلیل عدم وجود تقاضای سفر کم بود. این مسیرها را جابجا کردیم و به مسافرهای آن به عنوان مسافر بین راهی، سهمیه دادیم. قطارهایی که ضریب اشغال آنها 40 یا 50 بود با جابجایی مسیر، به 90 تا 95 درصد رسید که این برنامه ریزی مناسب در بعضی مسیرها رخ داد.

معاون مسافری راهآهن افزود: موضوع دیگر این است که با افزایش بهره وری واگن ها و چرخشی کردن آنها مدت زمان توقف واگن را در مبدا یا مقصد کاهش دادیم و دلیل سوم  استقبال قابل توجه مردم از قطارهای بین شهری و حومه ای بوده این موضوع به، ایمنی، رفاه در قطارها و متناسب بودن قیمت بلیت قطار نسبت به جاده برمی گردد.

موسوی همچنین درباره انتقادات مردم از کمبود بلیت و اینکه آیا گروه هایی اعم از افراد یا شرکت ها سهمیه خاصی در بلیت های قطار دارند و در فروش بلیت به صورت اینترنتی محدودیت یا سهمیه خاصی برای برخی افراد وجود دارد، گفت:  بلیت های راه آهن با نظارت دقیق و منطقی توزیع می شود بطوریکه در چند سال گذشته ما هیچ گلایه و شکایتی از گران فروشی و بازار سیاه بلیت نداشتیم و اگر بوده بسیار انگشت شمار بوده و آن هم به صورت جعل بلیت بوده است چراکه امکان ندارد کسی از طریق سیستم فروش بلیت، بتواند گران فروشی کند. بلیت هایی که عرضه می کنیم با اطلاع رسانی قبلی از طریق رسانه های عمومی به اطلاع مردم رسانده می شود که از دو طریق اینترنتی و مراکز مجاز فروش بلیت به فروش می رود.

وی با تاکید بر اینکه بلیت به افراد خاص عرضه نمی شود و در راه آهن اساسا قاعده فروش بلیت چارتری وجود ندارد، اظهار داشت: بلیت های گروهی براساس مقررات مصوب که دستور عالی ترین مقامات کشور است در بعضی ایام به ویژه زیارت امام رضا (ع) 10درصد سهمیه بلیت به صورت گروهی در اختیار دانش آموزان، دانشجویان و هیات های عزاداری قرار می دهیم و به جز این، بلیت گروهی در اختیار آژانس قرار نمی دهیم و تلاش ما توزیع عادلانه بلیت بین مردم است.  

معاون راه آهن ادامه داد: واقعیت این است که تعداد ناوگان ما نسبت به تعداد تقاضای سفر کم است و تعداد قطارها متناسب با تقاضای بلیت به مردم نیست و باید دولت و مجلس در بودجه ریزی و اعتبارات به راه آهن کمک کنند. هم در بخش لکوموتیو و هم در بخش ناوگان مسافری، ما احتیاج داریم که بخش غیردولتی و دولتی سرمایه گذاری کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس ریلی

    جناب موسوی با توجه به سابقه شما در راهن تهران و آذر بایجان و معاونت مسافری انتظار می‌رفت صادقانه گزارش بدید آیا در شرکت سفیر صداقت خان احمدی که بلیط خصوصی ها را می‌فروشد خبر دارید چخبر است آیا از زد و بند ناظر عالی تان آقای اعلایی با آژانس ها خبر دارید البته اینها در حوزه حراست راه آهن و معاون پرسنلی آن است که فعلا خواب تشریف دارند

  • ناشناس

    جناب معاون ناظر شما ناظر معاونت نیست ناظر باند است اگر جرئت دارید بهش دست بزنید اولین کسی که بشما معترض میشود جعفری و قائم مقام است بعد از هزار جا زنگ خورده می‌شود از کسانی که ایشان را در حوزه بلیط آوردند مدیر عامل هم فعلا شوت تشریف دارند و شدن ملعبه اینها

    • ناشناس

      درست حرف بزن

  • ناشناس

    آقاسید با پول کارمندی و زحمت کشی نمیشه توسان هیوندای سه میلیارد ی خرید ... بهتر اطراف رو نگاه کن

  • نوری

    آقای معاون من هر وقت رفتم بلیط نبود اما با قیمت دوبرابریا یک نیم برابر هر‌چقد بخای هست اسم این چیه رانت نیست برو آژانس ته شاپور ببین چه خبره

  • خشنودی

    برای بستن راه هرگونه شبهه در این مورد
    راه آهن می توانست طرح عملیاتی یک هوش محاوره ای بنام RaiBot, که عملیات بلیطفروشی را بدون دخالت نیروی انسانی بطور کاملا هوشمند و مبتنی بر chatgpt بود را که مجانی !توسط تیم دانشجویی از دانشکده فنّی را عملیاتی کند
    این پیشنهاد سال گذشته تقدیم گروه مسافری شد
    رآی_بآت علاوه بر اینکه کلیه ی نیروهای انسانی در بخش خدمات بلیط فروشی را مرخص می کرد
    صرفا با یک تیم ۷ نفره هوش مصنوعی بعنوان بخش نگهداری،بروزرسانی و دیاگنویزینگ می توانست‌ ، صرفه جویی عظیم مالی برای راه آهن بهمراه داشته باشد
    این هوش محاوره ای دارای خطای عملیاتی صفر بود
    نه بایاسینگ شخصی که مخصوص نیروی انسانی است را داشت
    نه می توانست ویژه فروشی و ویژه خواری کند!
    و مهمتر اینکه شفافیت بصورت بلادرنگ را در اختیار همه مشتریان ما قرار می داد و جای هیچ شک و شبهه ای را در سلامت نظام بلیط فروشی باقی نمی گذاشت
    مشروح این طرح دانش بنیان و اسنادش در راه آهن تهران و مسافری، احتمالا! هنوز باید موجود باشد و در لینک زیر هم معرفی شده

    https://www.linkedin.com/posts/khoshnoodiiust_raibot-helloworld-raibot-activity-6853970493217804290-Bxi0?utm_source=share&utm_medium=member_android

  • حسین

    جناب موسوی یک سوال
    آیا نظارت بر شبکه‌های بلیط پیمانکاران توسط یک لیسانس علوم سیاسی و جغرافیا اونم دانشگاه آزاد زنجان چه معنی داره آیا شبکه پورسید آقایی و راشدی و جعفری و.... مهمترین چیز تو این پست معاون انتصاب نفر مورد اعتماد شون نیست
    آیا شبکه بلیط خصوصی ها چرا باید در دست یک بازنشسته 75ساله باشه که آنقدر ثروت باد آورده بدست آورده برای عروسی پسرش یک هتل رو کامل برا مهمون هاش اجاره می کنه...
    سوالات زیادی است اما مدیر عامل دنبال حاشیه س

    • رضا

      پخمه ترین افراد را در کارهای مهم قرار میدهند که بخاطر پستی که لیاقت انرا ندارند هر کاری را بخاطر حفظ سمت انجام دهند.

  • ناشناس

    از دارو دسته پورسید آقایی اینجا خبری نیست چون این حوزه کاملا در اختیارشونه

  • رضا

    دروغ و چاپلوسی برای اقایان نقل ونبات است .کجاست قانونی که پیگیری کند . وقتی بلیط 300 هزارتومانی را 1600 فروخته میشود براحتی میتوان پیگیری کرد ولی......