| کد خبر: 174722 |

پیگیری تخصیص ارز کالاهای اساسی برای تامین قطعات و نگهداری حمل‌ونقل ریلی به طور مستقیم از سوی وزیر راه و شهرسازی و شرکت راه‌آهن در دست اقدام است.

تین‌نیوز | 

وزیر راه و شهرسازی اختصاص ارز کالاهای اساسی به حمل‌ونقل ریلی را مستقیما پیگیری کرده اند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن ضمن بیان مطلب فوق گفت: پیگیری تخصیص ارز کالاهای اساسی برای تامین قطعات و نگهداری حمل‌ونقل ریلی به طور مستقیم از سوی وزیر راه و شهرسازی و شرکت راه‌آهن در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، سعید محمدزاده در حاشیه یازدهمین کنفرانس بین‌المللی بار سازمان همکاری راه‌آهن‌ها ( OSJD) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طول چند سال گذشته شاهد اتفاقات ارزشمندی در کشور بوده‌ایم و موفق شدیم رشد بسیار خوبی در حوزه حمل‌ونقل ریلی داشته باشیم.

 وی افزود: طی ۴ سال قبل از ۹۲ به‌طور متوسط حدود ۱.۵ میلیارد تن کیلومتر حمل ریلی رقم خورد اما  مشاهده آمار ۹۲ تا ۹۶ نشان‌دهنده افزایش عملکرد ۸ میلیارد تن کیلومتر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در سال گذشته راه‌آهن توانست با تغییر رفتار حدود  بیش از ۲۵۰ میلیون دلار صرفه‌جویی سوخت را رقم زند و در صورت تحقق برنامه ششم و دستیابی به سهم ۳۰ درصدی حمل بار، می‌توان در پایان برنامه گزارش صرفه‌جویی نزدیک به ۱ میلیارد دلاری در حوزه حمل‌ونقل ریلی را ارائه کرد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن در ادامه گفت: مجموع سرمایه‌گذاری مستقیم داخلی در ایران طی ۴ سال گذشته ۱ تا ۱.۵ میلیارد دلار در هرسال بود و طی ۴ سال آینده مجموع سرمایه‌گذاری در بخش ریلی بیش از ۵ میلیارد دلار خواهد بود.

محمدزاده با اشاره به قیمت بلیت بخش مسافری تصریح کرد: هیچ برنامه‌ای برای افزایش  نرخ بلیت نداریم و تمام ابعاد آن از سوی شرکت راه‌آهن در دست پیگیری است که البته در مقابل چند بسته حمایتی برای بخش مسافری در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین شرکت راه‌آهن واگنی خریداری نمی کند و تمام برنامه دولت برای حمایت از توسعه  حمل‌ونقل ریلی از طریق بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت تبصره ۱۸ قانون سال ۹۷ برای ساخت واگن در داخل کشور است.

مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: بحث تامین ارز بخش‌های خدماتی و تامین قطعات ناوگان ریلی همانند کالاهای اساسی به صورت مستقیم از سوی وزیر راه و شهرسازی و هم از طریق شرکت راه‌آهن بر اساس مصوبه شورایعالی هماهنگی ترابری در دست پیگیری قرار دارد و در صورتی که  مورد تصویب قرار نگیرد روشی در حال بررسی  است تا از رسیدن آسیب به حوزه نگهداری جلوگیری شود.

محمدزاده یادآور شد: این بسته حمایتی به ستاد اقتصاد مقاومتی ارسال شده و در صورت تصویب اطلاع رسانی خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت راه‌آهن در ادامه به میزان قابل بهره‌برداری از خطوط ریلی مرزی اشاره کرد و گفت: مجموع ظرفیت بار وارداتی و صادراتی از  مرزهای ریلی کشور در زاهدان، خواف، سرخ، لطف اباد، اینچه برون و امین اباد و جلفا و رازی، مرزهای بندری، بیش از ۷۰ میلیون تن در سال بوده و تمام دغدغه ما استفاده از ظرفیت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: اتصال راه‌آهن قزوین-رشت به انزلی جزو پروژه‌های اولویت داری است که در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود.

محمدزاده با اشاره به  اتصال ریل ایران و آذربایجان گفت: خطوط دو کشور از طریق آستارا-آستارا برقرار است اما امتداد آن بین رشت تا آستارا با منابع کشورهای همسایه و سرمایه‌گذاری مشترک در حال پیگیری است و امسال شاهد کلنگ زنی این پروژه خواهیم بود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین