| کد خبر: 181863 |

میزان و وسعت راههای کشور رشد 5 / 3 برابری داشته است.

تین‌نیوز | 

میزان و وسعت راه‌ها و جاده‌های مواصلاتی کشور، در طول مدت 40 ساله بعد از انقلاب اسلامی، رشد 5 / 3 برابری داشته است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، حیدر مطاعی معاون راهداری این سازمان با اعلام این مطلب افزود: در ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در کشور حدود 63 هزار کیلومتر راه وجود داشته است که در آستانه چهل‌سالگی انقلاب اسلامی به میزان 216 هزار کیلومتر افزایش‌یافته است که راهداری و نگهداری از این حجم و وسعت راه‌های کشور با توجه به این‌که شبکه راه‌های کشور رشد 5 / 3 برابری نسبت به سال 1358 داشته است، اهمیت و وسعت خدمات این حوزه را نمایان می‌کند.

مطاعی خاطرنشان کرد: شبکه راه‌های کشور بازوی اصلی شبکه حمل‌ونقل کشور است به‌گونه‌ای که جابه‌جایی بیش از 90‌درصد بار و مسافر کشور از طریق شبکه جاده‌ای انجام می‌شود که از زیربناهای مؤثر در رشد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است بنابراین لازمه بهره‌گیری از پتانسیل‌ راه‌های موجود، حفظ و نگهداری از آن‌ها است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هم‌چنین در خصوص تحولات چشمگیر در به‌کارگیری فن‌آوری‌های نوین در حوزه راهداری کشور افزود: پیاده‌سازی روش‌های نوین مدیریتی درزمینهٔ نگهداری زیرساخت‌های شبکه راه‌های کشور شامل PMS، BMS و TMS که تحول بزرگی در حوزه مدیریت کلان نگهداری از شبکه راه‌ها را فراهم کرده است و بخش‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی ازجمله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و مشاوران و متخصصان داخلی کشور به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاد‌ه‌ای در این پروژه خدمات و مشاوره ارائه می‌دهند.

وی گفت: طی فرآیند اجرا و پیاده‌سازی سامانه مدیریت روسازی، مستندسازی کلیه راه‌های شریانی و راه‌های فرعی کشور به طول 90 کیلومتر طی دو سال گذشته انجام‌شده است و براساس برنامه در نظراست هر دو سال یک‌بار اطلاعات وضعیت روسازی شبکه راه‌های کشور با تجهیزات کاملاً مکانیزه برداشت شود و نهایتاً راهکار مناسب و بهینه جهت حفظ و نگهداری آن انجام شود.

مطاعی هم‌چنین اظهار کرد: استفاده از روش‌های نوین حفاظتی و پیشگیرانه در نگهداری رویه راه‌ها، شناسایی استانداردسازی کارخانجات تولید آسفالت، محدودیت به‌کارگیری و حذف قیرهای محلول نظیر قیر MC، استفاده از تانکرهای دوجداره حمل قیر، استفاده از افزودنی‌های نوین در آسفالت، به‌کارگیری روش‌های بازیافت سرد و گرم آسفالت، الزام به استفاده قیر برمبنای استاندارد عملکردی (PG) و اولویت‌بندی و شناسایی نقاط پر تصادف ازجمله مهم‌ترین اقداماتی است که در جهت به‌کارگیری فن‌آوری‌های نوین در حوزه راهداری در ده‌ساله اخیر انجام‌شده است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین