سقوط ۸۴ درصدی حمل و نقل عمومی در استان تهران
داده ها نشان می دهد که حمل و نقل عمومی توان پاسخگویی به حجم بالای مسافران (۱ تا ۳ میلیون نفر روزانه) را ندارد.

نگاهی زیرساختی به پرونده جنایی این روزها یعنی الهه حسین نژاد نشان می دهد؛ امکان جابه جایی امن و ارزان کم شده است. داده ها نشان می دهد که حمل و نقل عمومی توان پاسخگویی به حجم بالای مسافران (۱ تا ۳ میلیون نفر روزانه) را ندارد.
به گزارش تین نیوز به نقل از فرهیختگان، در سال ۱۴۰۲، تنها حدود ۱۱.۵ میلیون نفر از طریق حمل ونقل عمومی جابه جا شده اند و بیشتر جابه جایی ها با وسایل شخصی انجام می شود.
همچنین، مهاجرت های داخلی و حضور اتباع خارجی در حومه فشار مضاعفی به سیستم حمل ونقل وارد کرده و دسترسی به ناوگان عمومی را برای ساکنان سخت تر کرده است.
از سال ۱۳۸۵ تا ۱۴۰۲، جابه جایی مسافر از طریق پایانه های عمومی درون استانی ۸۴ درصد کاهش یافته است. سهم اتوبوس ها ۹۵ درصد افت داشته و مینی بوس ها نیز بدون جایگزین مناسب تقریباً حذف شده اند.
بخش عمده سفرها به خودروهای شخصی و استارتاپ های حمل ونقلی منتقل شده است.
سهم حمل ونقل عمومی در تهران از ۶۱ درصد در ۱۳۹۵ به ۴۴.۴ درصد در ۱۴۰۲ کاهش یافته، در حالی که این عدد در بسیاری از شهرهای پیشرفته دنیا بیش از ۶۰ درصد است.
باتوجه به حضور شرکتهای متفرقه تاکسی و بی اهمیت شدن تاکسی های پلاک زرد و بی توجهی به خواسته های رانندگان این امارها بوجودمی اید
جرم و جنایت هیچوقت ریشهکن شدنی نیست اما در این آشفته بازار و این بی سروسامانی درصد جرم و جنایت چندین برابرشان و بدبختانه همه ی تقصیرها به گردن ضعیفترین قشر یعنی تاکسیداران میافتد و سودهای کلان و بیحد و حصر برای معدود صاحبان امثال اسنپ و تپسی میباشد تا در هر زمینه اقتصادی موجود مشغول زیاد نمودن ثروت خود شوند .. با برده داری نوین!!!
خوب چرا قانون دارندگان اسنپ و تپسی و شرکت تاکسیرانی مجبور نمیگه درصدی از سودشون با رانندگان تقسیم کنند
افغانی از ایران بیرون کنید خلوت میشه جلوی بی حجابی و بد حجابی گرفته بشه حیا و عفت جایگزین بشه
دولت اعلام کنه هر کس می خواهد مسافر کشی کند مجوز بگیرد در ضمن دولت برای سیستم حمل و نقل باید هزینه کند هزار دستگاه تاکسی بخرد راننده استخدام کند در مسیر های معین مشغول به کار شوند کشور از جیب مردم و نیروی کار مردمی که نباید بچرخد