| کد خبر: 191753 |

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ادامه سفر ضمن حضور در محل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای و بخشداری های ششتمد و روداب شهرستان سبزوار طی ‌مسائل حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سبزوار مورد بررسی قرار گرفت.

تین‌نیوز | 

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ادامه سفر ضمن حضور در محل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  و بخشداری‌های ششتمد و روداب  شهرستان سبزوار طی نشست‌هایی مسائل حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سبزوار مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از  اداره روابط عمومی اداره‌کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای خراسان رضوی حسن‌نیا معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و فخاران مدیرکل  روابط عمومی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای  طی سفری با همراهی نصری مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان رضوی، از محورهای داورزن-مزینان از پروژه تعریض محور سبزوار – ششتمد وپل کال شور در محور سبزوار به روداب شهرستان سبزوار  بازدید کردند.

 در ادامه سفر ضمن حضور در محل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  و بخشداری‌های ششتمد و روداب  شهرستان سبزوار طی نشست‌هایی مسائل حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سبزوار مورد بررسی قرار گرفت.

  در این سفر حسن‌نیا، تعداد ماشین‌آلات راهداری را در کشور 9 هزار دستگاه با عمرمتوسط بالای 25 سال اعلام کرد و افزود: در سال‌های اخیر 2000 دستگاه از ماشین‌آلات مذکور نوسازی شده و بازسازی و نوسازی مابقی دستگاه‌های استراتژیک در دستورکار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار دارد که اگر بتوانیم در 2 تا3 سال آینده  3000 دستگاه دیگر را نوسازی کنیم  برای 10سال آینده دیگر مشکلی درتامین ماشین‌آلات راهداری نخواهیم داشت.

 وی افزود : با توجه به این‌که بیش‌تر ماشین‌آلات فرسوده در راهداری، تولید خارج هستند و تأمین قطعات آن دشوار است از این‌رو باتقویت  تولید کارخانه‌های داخلی در پی نوسازی ناوگان راهداری و رونق اشتغال هستیم.

  وی ادامه داد: برای نوسازی 3000 دستگاه، 3 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با توجه به 220  هزار کیلومتر جاده و 400 هزار دستگاه پل در کشور  برای نگهداری این حجم سنگین از راه‌ها 12 هزار میلیاردتومان اعتبار سالیانه نیاز است که تنها  حدود 3500 میلیارد تومان آن تأمین می‌شود.

  رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأمین قیر را یکی دیگر از چالش‌هایی دانست که راهداری با آن روبه‌رواست که برای اجرای 15000 تن آسفالت با تأمین 600 هزار کارخانه آسفالت در سطح کشور، نیازمند 800 هزار تن قیر هست تا بتوان سطح جاده‌ها رو به سطح قابل قبولی رساند.

  حسن‌نیا در پایان اولویت اصلی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای در شهرستان سبزوار را  تحویل جاده ششتمد - سبزوار به صورت راه اصلی تا بهمن ماه سال جاری اعلام کرد و افزود : تعریض جاده داورزن به مزینان و زیر گذر این محور نیازمند تامین اعتبار است که پیگیری می‌شود.

  وی تعداد پایانه‌های مرزی خراسان رضوی را 4 پایانه اعلام کرد که بار ترانزیت کشور را به کشورهای افغانستان و ترکمنستان برعهده دارند و شهرستان سبزوار به دلیل قرار گرفتن برسر کریدورهای ترانزیتی شمال شرق کشور نقش مؤثری را ایفا می‌کنند بنابراین اظهار امیدواری کرد که با توجه به کمبود اعتبارات ملی، با استفاده از اعتبارات استانی، بتوانیم بخشی از مشکلات مردم را حل کنیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین