| کد خبر: 211470 |

رئیس خانه اقتصاد ایران و ترکیه با اشاره به صحبت‌هایی که از گشایش دوباره مرزهای زمینی مشترک با ترکیه به وجود آمده اما همچنان کامیون‌های ایرانی اجازه ورود به خاک این کشور را ندارند.

تین نیوز

رئیس خانه اقتصاد ایران و ترکیه با اشاره به صحبت‌هایی که از گشایش دوباره مرزهای زمینی مشترک با ترکیه به وجود آمده اما همچنان کامیون‌های ایرانی اجازه ورود به خاک این کشور را ندارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، جلال ابراهیمی ظهار کرد: پس از انجام مذاکرات مشترک میان دو کشور قرار شده تسهیلاتی برای گشایش مرزها و تردد کامیون‌ها به وجود آید اما آنچه که در روزهای گذشته رخ داده تنها برای کالاهای ترک بوده و کامیون‌های ایرانی کماکان اجازه ورود به ترکیه را ندارند.

وی با بیان این‌که کامیون‌های ترک که در کشورهای آسیای میانه، گرجستان یا منطقه نخجوان قرار داشته‌اند امکان عبور از مرز ایران را به مقصد کشورشان پیدا کرده‌اند، گفت: در روزهای گذشته در مرز بازرگان جز این کامیون‌های ترک عملا خودروهای ایرانی اجازه عبور از مرز را پیدا نکردند.

رئیس خانه اقتصاد ایران و ترکیه سیاست قرنطینه خودروهای ورودی به ترکیه را یکی از عوامل این اتفاق دانست و گفت: با توجه به این‌که ترکیه رانندگانی که به این کشور وارد می‌شوند را برای روزهای طولانی قرنطینه می‌کند از این رو شرایط برای رانندگان ایرانی دشوار است و آنها نمی‌توانند تمام این روزها را صبر کنند.

ابراهیمی ادامه داد: در کنار فشاری که به صاحبان ناوگان و رانندگان ایرانی تحت تاثیر این محدودیت‌ها وارد می‌شود از دست رفتن بازار کالاهای ایرانی نیز می‌تواند اتفاق بلندمدت این فرآیند باشد، زیرا بسیاری از محصولات صادراتی ما کشاورزی یا خوراکی هستند و از این‌رو نمی‌توان توقع داشت که به شکل طولانی مدت در مرز باقی بمانند و از این‌رو بازار ما با خطر مواجه می‌شود.

رئیس خانه اقتصاد ایران و ترکیه با اشاره به لزوم انجام مذاکره با دولت ترکیه برای عبور از این شرایط بیان کرد: وقتی این کشور برخی محدودیت‌ها را در ارتباط مشترک با کشورهای اروپایی برداشته ما نیز می‌توانیم این توقع را داشته باشیم که ایران هم بتواند تجارت خود را با عمل به پروتکل‌های بهداشتی ادامه دهد.

به گزارش ایسنا، از روزهای ابتدایی اسفندماه و با تایید ورود کرونا به ایران تعداد زیادی از مرزهای زمینی مشترک بسته شده و تحت تاثیر این اتفاق میزان تجارت بین‌المللی و منطقه‌ای نیز کاهش یافته است.

براساس آمارهای سال ۱۳۹۸ ترکیه با رشد بیش از ۱۰۰ درصدی در صادرات و واردات خود را به عنوان یکی از اصلی‌ترین شرکای تجاری ایران مطرح کرده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین