| کد خبر: 183917 |

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های ریلی عنوان کرد:

◄ توسعه کتبی ممکن نیست

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های ریلی با مقایسه با سهم حمل‌ونقل ریلی در کشورهای دیگر عنوان کرد که باوجود تاکید برنامه‌های توسعه‌ای به حمایت از حمل‌ونقل ریلی، اما این بخش همچنان مغفول مانده است.

تین نیوز

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های ریلی با مقایسه با سهم حمل‌ونقل ریلی در کشورهای دیگر عنوان کرد که باوجود تاکید برنامه‌های توسعه‌ای به حمایت از حمل‌ونقل ریلی، اما این بخش هم‌چنان مغفول مانده است.

مهرداد تقی‌زاده در گفت‌وگو با تین‌نیوز عنوان کرد: توسعه حمل‌ونقل ریلی در بسیاری از کشورها جزو اولویت‌هاست در کشور ما نیز در سند چشم‌انداز و برنامه‌های توسعه‌ای، جزو اولویت‌ها گنجانده‌شده است اما در عملاً حمل‌ونقل ریلی جزو اولین‌ها به شمار نیامده است.

دبیر انجمن ریلی با اشاره به سهم 10درصدی حمل‌ونقل ریلی در جابه‌جایی بار و مسافر در کشور عنوان کرد: 10 درصد از حمل‌ونقل کشور توسط ریل صورت می‌گیرد که در کشورهای اروپایی و کشورهای همسایه حمل‌ونقل ریلی سهم بزرگی از حمل‌ونقل را به خود اختصاص داده‌اند.

تقی‌زاده عدم توسعه‌یافتگی حمل‌ونقل ریلی را این‌گونه توصیف کرد: عدم تخصیص بودجه کافی و مشکلات موجود در بخش‌های دولتی و خصوصی از مهم‌ترین موانع بر سر راه توسعه حمل‌ونقل ریلی کشور است. به همین دلیل ریل نتوانسته آن‌گونه که باید سهم خود را از جاده بگیرد.

دبیر انجمن ریلی کشور با اشاره به مغفول مانده حمل‌ونقل ترکیبی نیز گفت:  استفاده از حمل‌ونقل و ترکیبی جاه و ریل نیز در کشور بسیار معدود است و باید برای رفع این نقیصه نیز مناطق لجستیک راه‌اندازی شوند.

تقی‌زاده تاکید کرد که توسعه ریلی کشور درگرو افزایش نقش اجرایی و کارشناسی تشکل‌های خصوصی مانند انجمن ریلی کشور است و دولت با تخصیص بودجه لازم، زیرساخت‌های لازم را برای رشد و توسعه این بخش آماده سازد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.