جهش ریلی اصفهان؛ تحول در مسیر مشک-سیستان با حذف ایستگاه مشک
در اقدامی دیگر برای ارتقای شبکه ریلی کشور، عملیات برگرداندن واریانت بلاک مشک – ورزنه در راهآهن اصفهان با موفقیت انجام شد.
در اقدامی دیگر برای ارتقای شبکه ریلی کشور، عملیات برگرداندن واریانت بلاک مشک – ورزنه در راه آهن اصفهان با موفقیت انجام شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، پروژه رگرداندن واریانت بلاک مشک – ورزنه در راه آهن اصفهان با حضور محمدرضا چنگانی، مدیرکل راه آهن اصفهان، به سرانجام رسید و زمینه ساز حذف ایستگاه مشک و تسریع در تکمیل خط دوم قطعه مشک – سیستان شد. این تحول، نویدبخش افزایش ایمنی، سرعت سیر و بهره وری قطارها در یکی از کلیدی ترین کریدورهای ریلی ایران است.
این عملیات، بخشی از برنامه جامع راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای بهینه سازی زیرساخت های ریلی است، با هدف حذف ایستگاه مشک و روان سازی حرکت قطارها در مسیر مشک – سیستان اجرایی شد.
حذف این ایستگاه، با کاهش زمان توقف و بهینه سازی مسیر، گام مهمی در راستای افزایش کارایی شبکه حمل ونقل ریلی به شمار می رود.
محمدرضا چنگانی اظهار داشت: «این پروژه نه تنها ایمنی سفرهای ریلی را تقویت می کند، بلکه با افزایش سرعت جابجایی بار و مسافر، به توسعه اقتصادی منطقه کمک خواهد کرد.» وی افزود که تکمیل خط دوم مشک – سیستان تا پایان سال جاری در اولویت قرار دارد.
هوش مصنوعی در حمل ونقل و ترانزیت چه نقشی دارد شرکت های خصوصی سرمایه گزاری کنند سودببرند
یک توضیح درست وحسابی درتشریح چگونگی فایده این طرح نمی توانیدبدهید؟