◄ بهترین و منطقی ترین روش های جلوگیری از قاچاق سوخت در حمل و نقل جاده ای
تین نیوز | رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه" منطقی ترین روش برای کاهش و کنترل قاچاق سوخت، واقعی کردن قیمت آن است" تصریح کرد: بهترین راهکار جانبی تا زمان اعلام نرخ واقعی گازوئیل، سهمیه بندی سوخت بر اساس پیمایش است.
مسعود خوانساری در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به اجرای طرح سهمیه بندی سوخت بر اساس پیمایش و تاثیر آن بر میزان کاهش قاچاق آن اظهار داشت: با اجرای این طرح شاهد جلوگیری از قاچاق روزانه بین سه تا چهار میلیون لیتر سوخت از مصرف روزانه 57 میلیون لیتر گازوئیل در ناوگان حمل و نقل عمومی کشور خواهیم بود.
وی افزود: بهترین و استانداردترین روش کنترل و کاهش قاچاق سوخت، واقعی کردن قیمت آن است. به طوری که عرضه گازوئیل به قیمت 300 تومان در برابر نرخ جهانی 1500 تومان به ازای هر لیتر اقدامی غیر منطقی محسوب می شود.
جلوگیری از قاچاق چهار هزار لیتر سوخت در روز
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در دولت اصلاحات با تاکید بر استفاده از راهکارهای جانبی تا زمان واقعی شدن قیمت سوخت تصریح کرد: طرح "سهمیه بندی سوخت بر اساس پیمایش" بهترین روش قابل اجرا برای کاهش قاچاق سوخت و نیز کنترل مصرف گازوئیل خارج از ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای محسوب می شود.
با سلام واحتراما لطفا فروش گازویبل را درایران با بخش خصوصی واگذار شود وانحصار واردات کشنده های تجار ی را ازاد گردد
درکل کشور همه مجاز به استفاده از کارت سوخت خود سهمیه ۱ و ۲ باشند و این سهمیه برای مصرف داخل شهری هفته دو نوبت ۴۰ لیتری سوخت گیری و برای بیرون شهر روزانه ۶۰ لیتر و در اتمام سهمیه سوخت ۱ و ۲ و نیز حتی مالکان خودرو فاقد سهمیه ۱ و ۲ برای دریافت استفاده از سهمیه سوخت نرخ سوم با استفاده از یک کارت بانکی و رمز پویا مجاز به سوخت گیری باشد حالا برای سوخت گازوییل ماشین های سنگین و ادوات و نانوایی ها لحاظ چند شیوه ترکیبی هم کیلومتر کارکرد و هم ساعت کارکرد با پایش انلاین وسیله یا موتور که سهمیه می گیرد