| کد خبر: 103839 |

توضیحات مدیرعامل شرکت راه آهن درباره خرید ریل و واگن

تین‌نیوز| مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران،با بیان اینکه خرید واگن از طریق بخش دولتی انجام نشده است،گفت:شرکت راه آهن خرید ریل با توجه به ممکن نبودن ساخت آن در داخل را دو سال و نیم پیش در دستور داشت.

محسن پورسیدآقایی با اشاره به برخی اخبار مبنی بر واردات ریل و واگن ازکشور روسیه از سوی شرکت راه آهن،گفت:هیچ واگنی از سوی شرکت راه آهن خریداری نشده است.

خرید واگن از طریق بخش خصوصی بوده است
معاون وزیرراه و شهرسازی،ادامه داد:خرید واگن دراختیار بخش خصوصی بوده و بدون دخالت بخش دولتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه اگر بخش خصوصی از منابع دولتی و منابع صندوق توسعه ملی برداشت داشته باشد، باید پایبند به خرید از تولیدات داخلی و ملزم به حمایت از صنایع ملی باشد،تصریح کرد: اطلاع دقیقی از خرید واگن توسط بخش خصوصی ندارم ؛اما شاید خرید واگن با منابع بخش خصوصی بوده و آن ها درخصوص خرید آن تصمیم گرفته اند.

پورسیدآقایی باتاکید براینکه کنترلی بربخش خصوصی و خریدهای آن که با منابع غیردولتی بوده، نداریم،گفت:بخش خصوصی استقلال داشته و خود برای خرید تصمیم گیری می کند.
وی با بیان اینکه درخصوص خرید واگن و همچنین بهره برداری شرکت راه آهن دخالتی ندارد،افزود: بخش خصوصی در خصوص خرید واگن و ملزومات آن تصمیم گیری می کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران واردکننده ریل است،گفت: با توجه به اینکه ریل در کشور تولید نشده ما مجبور به واردات شده ایم.

هنوز یک شاخه ریل هم در داخل کشور تولید نشده است
وی ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز یک شاخه ریل هم در داخل کشور تولید نشده ما نمی توانیم اجرای پروژه‌ها را در این باره متوقف کنیم،اما برای آنکه به تولید داخل هم صدمه‌ای وارد نشود،تلاش کرده‌ایم درکنار خریدهای خارجی،نگاهی هم به تولید داخل داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی،ادامه داد:امروز 50 هزار تن ریل از محل فاینانس و تسهیلات 12 ساله با پیش پرداخت 20 میلیارد تومان ازکشور هند خریداری شده که اگر می‌خواستیم همین میزان ریل را از داخل به صورت نقد تهیه کنیم 400 میلیارد تومان اعتبار می‌خواست.

خرید ریل از داخل را در دستور کار قرار داده‌ایم
پورسید آقایی گفت: به موازات آن خرید ریل از داخل را در دستور کار قرار داده‌ایم؛ راه آهن 200 میلیارد تومان بابت حمل بارهای ذوب آهن از آنها طلب دارد، اما ما به پیشنهاد شرکت ذوب آهن مطالبات خود را دریافت نکردیم، تا در احداث خط ریل سازی در ذوب آهن هزینه شود.

وی تصریح کرد: قرار بود تیرماه امسال، ریل ملی ساخته شود؛اما فعلا به مهرماه امسال موکول شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از خرید صنعت ریل سازی دست دوم از سوی داخل، گفت: با توجه به شرایط فعلی با وجود اینکه خرید ریل ملی به صرفه اقتصادی نیست؛اما تعامل کافی صورت گرفته است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.