| کد خبر: 215048 |

۷۳ درصد مقصران حوادث رانندگی در یزد خودروهای سواری هستند

سرپرست پلیس راهور استان یزد گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد عامل و مقصر ۷۳ درصد حوادث رانندگی درون شهری این استان، رانندگان خودروهای سواری هستند و علت بقیه آنها موتورسیکلت‌ها، خودروهای جمعی و عابران پیاده می‌باشند.

تین نیوز

سرپرست پلیس راهور استان یزد گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد عامل و مقصر ۷۳ درصد حوادث رانندگی درون شهری این استان، رانندگان خودروهای سواری هستند و علت بقیه آنها موتورسیکلت‌ها، خودروهای جمعی و عابران پیاده می‌باشند.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ مهدی زارع افزود: به همین دلیل روزانه به رانندگان ۱۰۰ خودرو پیامک اخطار و احضار به راهنمایی و رانندگی ارسال و روزانه ۲۰ دستگاه خودرو متخلف توقیف می‌شود.

وی اظهار داشت: خودروهای رانندگان احضار شده بسته به نوع تخلف بین یک تا سه ماه توقیف و در پارکینگ راهنمایی و رانندگی نگهداری می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح برخورد با رانندگان متخلف با هماهنگی دستگاه قضایی در دستور کار است تصریح کرد: رفتار ترافیکی رانندگان توسط دوربین های ثبت تخلفات و معتمدان راهور، تحت نظارت است و این دسته از رانندگان به صورت نامحسوس، کنترل و برای اعمال قانون به پلیس راهور اعلام می گردد.

وی با بیان اینکه بر خلاف تصورات ایجاد شده، کرونا نقش بسیار اندکی در کاهش حوادث رانندگی داشته تاکید کرد: اجرای طرحهای نوروزی پلیس راهور موجب شد تا طی سالجاری "حوادث رانندگی دلخراش" به حداقل ممکن برسد.

وی اطلاع رسانی به موقع و تبلیغات محیطی را از دلایل دیگر کاهش حوادث رانندگی در این استان اعلام کرد و یادآور شد: در سه ماه نخست امسال با کاهش ۴۴ درصدی تصادفات فوتی و کاهش ۳۶ درصدی تصادف جرحی در مقایسه با مدت مشابه پارسال روبرو بودیم.

به گفته وی ۴۷ درصد متوفیان سوانح رانندگی موتور سواران و ۴۰ درصد عابران پیاده هستند .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.