| کد خبر: 140886 |

گجتی برای بیدار نگه‌داشتن راننده‌های خواب‌آلود!

یک دست بند پوشیدنی جدید که Steer نام دارد در صورتی که تشخیص دهد راننده خواب‌آلود است شوکی الکتریکی وارد کرده و او را هوشیار می‌کند.

تین نیوز

یک دست بند پوشیدنی جدید که Steer نام دارد در صورتی که تشخیص دهد راننده خواب‌آلود است شوکی الکتریکی وارد کرده و او را هوشیار می‌کند.

به گزارش پدال، این محصول که ساخت کمپانی استارت آپ اهل لیتوانی است تلاش دارد تا تعداد تصادفات جاده‌ای را که به خاطر رانندگان خواب‌آلود رخ می‌دهند بکاهد.

Steer به بازو یا دست شما بسته می‌شود و زمانی که روشن باشد، 16 حسگر ویژگی‌های بدن راننده نظیر سرعت تپش قلب، رسانایی پوست و عکس‌العمل برقی پوست در هر دو ثانیه را تحلیل خواهند کرد.

اگر دستگاه موردنظر حس کند راننده خواب‌آلود است نوری زردرنگ چشمک خواهد زد و لرزش‌هایی به دست راننده فرستاده خواهد شد؛ اما اگر کاهش ضربان قلب ادامه‌دار باشد نوری قرمز روشن خواهد شد و شوک‌های الکتریکی قابل‌توجهی باعث بیدار شدن راننده خواهند شد.

از این نظر، روش عمل این محصول شاید کمی عجیب باشد اما طراحان ادعا می‌کنند پالس‌های الکتریکی باعث افزایش میزان سروتونین و کورتیزول خواهد شد و شما برای ادامه رانندگی ایمنی کافی‌ای خواهید داشت.

طراحان این وسیله گفته‌اند: “این تغییرات باعث خواهند شد شما سرحال‌تر باشید و خواب‌آلودگی کمتری داشته باشید و ضربان قلبتان به حد نرمال باز خواهد گشت.”

یک‌بار که از این وسیله استفاده کنید زمان فراموش کردن روش‌های معمول برای بیدار ماندن مثل زیاد کردن صدای سیستم پخش یا بالا بردن درجه کولر یا بخاری فرا خواهد رسید.

دست بند Steer بهتر از 2 تا 3 فنجان چای یا قهوه می‌تواند شما را بیدار کند و البته تأثیری منفی روی سلامتی‌تان نخواهد داشت. این وسیله با بهای 125 دلار در دسترس رانندگان است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.