| کد خبر: 268941 |

◄ کاهش تصادفات به شرط بازدارندگی دوربین های نظارتی

براساس اعلام پلیس راهور در سال 1402 به طور متوسط روزانه حدود ۴۵ نفر در تصادفات نوروزی جان خود را از دست دادند؛ آماری که با توجه به پیش‌ بینی ۷ میلیون مسافر جاده‌ ای در نوروز ۱۴۰۳ بار دیگر بحث ابزارها و راهکارهای بازدارنده از رانندگی های پرخطر در جاده ها را به زیر ذره‌بین می برد.

تین نیوز

با توجه به افزایش آمار سفرهای جاده ای در نوروز، دوربین های نظارتی راهور از جمله تمهیدات و ابزارهای مهم در حفظ امنیت و کاهش تصادفات جاده ای به شمار می رود؛ نصب این دوربین ها به طور قابل توجهی می تواند به افزایش ایمنی رانندگان کمک و به عنوان یک عامل بازدارنده از بروز تخلفات و تصادفات رانندگی جلوگیری کند.

به گزارش تین نیوز، علی اصغر شفیع نادری، کارشناس حمل و نقل با تاکید بر این مطلب گفت: دوربین های نظارتی راهور در محورهای جاده ای می تواند به عنوان یک ابزار قدرتمند برای ثبت و مشاهده رویدادهای جاده ای استفاده شود و در نهایت بهبود ایمنی رانندگی را به همراه داشته باشد.

شفیع نادری
علی اصغر شفیع نادری، کارشناس حمل و نقل

وی ادامه داد: این تکنولوژی به صورت مستقر یا سیار نصب می شوند و تصاویری از رانندگی و رویدادهای رانندگی را ضبط می کنند. با استفاده از این تصاویر، می توان به تحلیل و بررسی علل تصادفات، شناسایی و تشخیص تخلفات رانندگان پرداخت. اما نصب این دوربین های نظارتی در صورتی می تواند در کاهش تصادفات جاده ای و ایجاد امنیت رانندگان موثر عمل کند که  حالت بازدارندگی داشته باشد. به این صورت که با اعلام تخلف آنی به راننده، جلوی تخلفات بعدی و بروز حوادث احتمالی را در سطح جاده ها بگیرد. بنابراین لازم است تمامی دوربین های مستقر در جاده ها سالم و فعال بوده و قابلیت رصد و اعلام آنی تخلفات را داشته باشند. سیستم های نرم افزاری این دوربین ها باید به گونه ای باشد که پیامک جریمه بلافاصله بعد از انجام تخلف از سوی رانندگان برای آنان ارسال شود.

کنترل کامیون های باری با دوربین های نظارتی

شفیع نادری افزود: بدیهی است رانندگان با دریافت پیامک تخلف حضور دوربین ها و ناظران قانونی را به طور ملموس حس کرده و در این شرایط است که دوربین های نظارتی حالت بازدارندگی داشته و احتمال بروز تصادفات جاده ای را کاهش خواهند داد.

این کارشناس حمل ونقل با اعلام اینکه به نظر می رسد غالب دوربین های نظارتی در جاده ها خاموش است تاکید کرد: وقتی رانندگان از سلامت دوربین ها و نظارت آنان بر نحوه رانندگی خود مطمئن شوند و بدانند توسط دوربین های نظارتی مانیتور شده و جریمه های سنگین انتظارشان را خواهد کشید از انجام رانندگی های پر خطر که جان خود و سایر رانندگان را به مخاطره می اندازد خودداری خواهند کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.