| کد خبر: 257540 |

اختصاص ۲۴۷ میلیارد ریال تسهیلات برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به عمر بالای بخشی از ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری، از اختصاص ۲۴۷ میلیارد ریال تسهیلات برای نوسازی این ناوگان خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه با اشاره به عمر بالای بخشی از ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری، از اختصاص ۲۴۷ میلیارد ریال تسهیلات برای نوسازی این ناوگان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  (کرمانشاه) فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه با بیان اینکه بخشی از ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری کرمانشاه عمر بالایی دارند، گفت: بیشترین میانگین عمر ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان مربوط به مینی بوس ها است.

به گفته کرمی، در استان کرمانشاه ۸۹۴ دستگاه مینی بوس در زمینه حمل و نقل بین شهری فعالیت دارند که میانگین عمر آن ها ۳۱ سال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه با بیان اینکه میانگین سنی ۱۹۱ دستگاه اتوبوس بین شهری کرمانشاه نیز حدود یازده سال است، خاطرنشان کرد: البته در این بین تعدادی اتوبوس هم داریم که میانگین سنی بالاتری داشته و فرسوده محسوب می شوند.

کرمی خاطرنشان کرد: ۹۶۸ دستگاه خودرو سواری هم در ناوگان حمل و نقل بین شهری کرمانشاه فعالیت دارند که میانگین عمر آن ها نیز حدود ۱۳.۵ سال است و عمدتا نو محسوب می شوند.

وی یکی از مهمترین موانع پیش روی نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری را هزینه سنگین خرید خودرو دانست که مالکان به تنهایی از پس آن برنمی آیند و افزود: از محل منابع تبصره ۱۸ تسهیلاتی به میزان ۲۴۷ میلیارد ریال برای نوسازی ناوگان حمل و نقل بین شهری استان در نظر گرفته شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه با بیان اینکه سهمیه استان کرمانشاه با توجه به میانگین سنی ناوگان و تعداد خودروهای فرسوده ۹ دستگاه اتوبوس و ۱۰۹ دستگاه مینی بوس است، عنوان کرد: تاکنون ۹ دستگاه اتوبوس (با رقم ۶۳ میلیارد ریال) و ۹۲ دستگاه مینی بوس (با رقم ۱۸۴ میلیارد ریال) موفق به دریافت تسهیلات شده اند و مابقی تسهیلات نیز به تدریج پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: سقف رقم تسهیلات پرداختی برای هر دستگاه مینی بوس ۲۰۰ میلیون تومان و هر دستگاه اتوبوس ۷۰۰ میلیون تومان است.

کرمی درباره شرایط پرداخت تسهیلات به مالکین خودروها برای نوسازی ناوگان نیز گفت: داشتن صورت وضعیت فعال دو ساله، کارت هوشمند برای راننده و خودرو و اینکه خودرو مدل ۱۳۶۰ به بالا باشد از مهمترین شروط پرداخت این تسهیلات است و ثبت نام از متقاضیان با همکاری انجمن های صنفی حوزه حمل و نقل مسافر استان کرمانشاه صورت می گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.