| کد خبر: 221019 |

استاندار: ۹۰۰ کیلومتر راه در کردستان احداث شد

استاندار کردستان گفت: در حال حاضر ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه ارتباطی در این استان وجود دارد که ۹۰۰ کیلومتر آن در دولت تدبیر و امید ساخته شده است.

تین نیوز

 استاندار کردستان گفت: در حال حاضر ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه ارتباطی در این استان وجود دارد که ۹۰۰ کیلومتر آن در دولت تدبیر و امید ساخته شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، بهمن مرادنیا روز پنجشنبه در بیست و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهرهای کردستان، ضمن انتقاد از تخریب دولت با این عنوان که کاری در زمینه احداث راه در این استان انجام نشده است، اظهار داشت: از این ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه موجود در کردستان، ۲ هزار و ۹۸۰ کیلومتر آن آسفالت شده است.

وی با بیان اینکه در بحث عقب‌ماندگی زیرساخت و راه کردستان در گذشته شکی وجود ندارد، اضافه کرد: بخشی از این عقب‌ماندگی‌ها ناشی از کوتاهی و سختی کار بوده است، اما در سه سال گذشته، هر سال ۲۰ درصد اعتبارات متمرکز استان به راه‌های روستایی تخصیص یافته است.

استاندار کردستان به جاده جدید در دست احداث مریوان - سنندج و آغاز عملیات اجرایی آن در سال ۸۲ اشاره کرد و گفت: این پروژه تا سال ۹۶، فقط ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با تخصیص اعتبارات مناسب امسال این طرح به بهره‌برداری خواهد رسید و تاکنون برای آن ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه شده و در سال جاری نیز ۸۰ میلیارد تومان کمک رهبری جذب شد.

مرادنیا هزینه احداث یک کیلومتر راه را در کردستان معادل سه کیلومتر در استان‌های مسطح اعلام کرد و افزود: در بحث کمربندی مریوان هم 2 سال است که معطل معارضان محلی هستیم که ناچار شدیم مسیر را تغییر دهیم و منتطر کمک شورای این شهر برای اجرای این طرح هستیم.

وی با بیان اینکه دولت متوجه مشکلات در بخش‌های مختلف هست، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم مشکلات به حداقل برسد اما محدودیت‌هایی نیز وجود دارد، با این وجود در بحث عمران شهری موضوع تهاتر شهرداری سقز را شخصا از طریق سازمان برنامه و بودجه پیگیری و آن را به جریان انداختم‌.

تخصیص آب به ۹۶ هزار هکتار از اراضی کردستان از محل سدهای استان، تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به سدهای استان در سال جاری، جذب ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در مناطق حاشیه استان و لزوم تعامل بین شوراها با دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات، از دیگر مواردی بود که استاندار کردستان به آنها اشاره کرد.

رییس شورای اسلامی کردستان هم به فعالیت ۴ هزار و ۲۰۰ نفر اعضا این شورا در استان اشاره کرد و گفت: در حوزه مدیریت شهری علاوه بر دستگاه های مختلف دولتی، شوراها نیز در حال خدمت رسانی به مردم هستند، ضمن اینکه شوراهای روستا نیز در در بخش روستایی به خوبی عمل می‌کنند.

پرستو شکری کردستان را دارای ظرفیت‌های زیادی از جمله در بخش معادن، آب و نیروی انسانی توانمند عنوان کرد و افزود: نبود برنامه مدون برای ساماندهی و نیازسنجی جوانان و عدم توجه به اشتغال آنان، باعث شده آمار بیکاری در این استان بالا باشد و قشر جوان برای کسب درآمد به ناچار به استان‌های دیگر مهاجرت کنند.

وی با بیان اینکه درصد بالای بیکاری، موجب سرخوردگی جوانان و نبود امید به آینده در میان قشر جوان شده است، یادآور شد: باید از تمام توان و ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات جوانان و مردم بهره برد و این مهم با تعامل دستگاه‌های مختلف و شوراهای شهر و روستا قابل تحقق است.

دو تن از اعضا شوراهای استان هم به ضعیف بودن کردستان از لحاظ شاخص های راه روستایی، ضعف زیرساخت‌های آموزشی، تفاوت فاصله رشد غیرقابل قبول هزینه بیمه‌های سلامت، نارضایتی از تخصیص اعتبارات شهرداری‌های زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت اشاره و خواستار توجه به سوابق اجرایی و سن کاندیداهای شوراها در انتخابات آینده و مشخص بودن جایگاه ریاست شورای استان شدند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.