| کد خبر: 228334 |

آغاز طرح نوروزی پلیس در جاده‌ها/ توصیه به پرهیز از سفر

رییس پلیس راهور ناجا اعلام کرد که طرح نوروزی پلیس راهور در جاده‌های کشور از روزگذشته (26 اسفندماه) آغاز شده است و تا ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

تین نیوز

رییس پلیس راهور ناجا اعلام کرد که طرح نوروزی پلیس راهور در جاده‌های کشور از روزگذشته (26 اسفندماه) آغاز شده است و تا ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

به گزارش تین نیوز، سردار سیدکمال هادیانفر در گفت‌وگو با ایسنا درباره اجرای طرح نوروزی پلیس در سال ۱۴۰۰ اظهارکرد: امسال طرح نوروزی پلیس بسیار متفاوت از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد. در واقع گرچه این طرح اجرا می‌شود اما با توجه به شیوع کرونا و پرهیز از سفر، هدف از اجرای آن ارائه خدمات و آمادگی برای سفرهای ضروری است.

وی با بیان اینکه درخواست ما از شهروندان پرهیز از انجام سفرهای غیرضروری است، گفت: در حال حاضر در ۴۰ شهر کشور محدودیت ورود و خروج ناشی از قرارگیری در وضعیت قرمز و نارنجی وجود دارد و در ۹۱ درصد شهرها محدودیتی برای ورود و خروج وجود ندارد و تنها منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد در تمام شهرهای کشور اجرا می‌شود.

رییس پلیس راهور ناجا اضافه کرد: با توجه به اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی و ناوگان باری در جاده ها جابجا می شود و با توجه به احتمال انجام سفرهای ضروری در کشور پلیس آمادگی خود را حفظ کرده است و طرح نوروزی از ۲۶ اسفند ماه یعنی یک روز بعد از ابلاغ وضعیت سفر و تردد در کشور آغاز شده و تا ۱۶ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: درواقع پلیس همواره در آماده‌باش است و طرحی که همزمان با آغاز طرح نوروزی به پایان رسید، طرح زمستانی پلیس بود. اجرای این طرح‌ها به معنای رفتن به سفر نیست اما به هرحال باید برای ترددهایی که به شکل ضروری در جاده‌ها انجام می‌شود، حضور داشته باشیم.

هادیانفر با بیان اینکه ۶۶ هزار نیرو از پلیس راه و راهور، جمعیت هلال احمر، سازمان اورژانس، امدادخودروها، راهداری و ... در اجرای این طرح مشارکت دارند، گفت: گشت‌های ثابت و سیار نیز فعال هستند و ۶۴ فروند بالگرد نیز اقدام به رصد هوایی وضعیت ترافیکی و در صورت نیاز امدادرسانی خواهند کرد.  

رییس پلیس راهور ناجا بار دیگر تاکید کرد که شهروندان تا حد امکان از انجام سفرهای غیرضروری خودداری کنند و توجه داشته باشند که در نوروز امسال علاوه برخطر کرونا که خطری جدی است، بروز مداخلات جوی نیز از سوی هواشناسی پیش‌بینی شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.