| کد خبر: 27389 |

نظرها و خبرها◄ هوانوردی ایران چند سال از جهان عقب افتاده است؟ / روابط خاص با آژانس‌های خاص

تین نیوز | اگر چه هر چند وقت یکبار با مصاحبه مسئولان دست اندرکار  ساخت هواپیما در داخل کشور خبرهایی در این خصوص به سوژه روز رسانه‌ها تبدیل می‌شود اما برخی کارشناسان نیز همچنان این پروژه را پروژه‌ای شکست خورده تلقی کرده و آن را غیر عملی می‌دانند.

1- انتقال پروازهای مهرآباد به فرودگاه پیام کرج در حال حاضر عملی نیست
تین نیوز | شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...محمد خداکرمی معاون سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: برای انتقال بخشی از پروازهای فرودگاه مهرآباد به فرودگاه پیام کرج، الزامات و مقدماتی نیاز است که تا زمان فراهم نشدن آنها انتقال این پرواز‌ها عملی نیست... 
مطلب کامل

نظر | فرودگاه پیام از نظر ابزار ناوبری و تقرب‌ها مشکلی ندارد
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۷-۲۶در مورد این مطلب:
فرودگاه پیام از نظر ابزار ناوبری و تقرب‌ها مشکلی ندارد. مکانش هم از تهران با ۷۵ دقیقه زمان مناسب است. سالها پیش طرح سطوح پروازی و طرح جامع برای آن تهیه شد که با شراکت مشاور هلندی و ایرانی انجام شد. این فرودگاه از نظر پایانه و پشتیبانی مثل مخازن نگهداری سوخت هواپیما و توقفگاه هواپیما نیاز به افزایش ظرفیت دارد. همچنین یک تاکسیوی موازی با طولی معادل نصف باند موجود باید ساخته شود. اگر به جای هزینه های بی مورد در فرودگاه بیابانی امام و فرودگاه قفل شده مهرآباد بودجه به سمت پیام جاری شود می توان به صورت طرح و اجرا طی مدت ۱۸ ماه امکانات و تسهیلات مورد نیاز پایانه ای و پشتیبانی را با روش های جدید ساخت و مصالح جدید ساخت، ولی به شرطیکه بخش خصوصی واقعی و مشاور غیر ایرانی با پیمانکاران تخصصی فرودگاهی بین المللی و احتمالا فقط دو شرکت صالح داخلی وارد گود شوند، این باعث می شود نخست پروازهای زیر ۶۰ دقیقه داخلی به پیام و پس از ۱۲ ماه پروازهای بین المللی به کشورهای خلیج فارس به پیام منتقل شوند و سپس بخشی از پروازهای بالای ۶۰ دقیقه داخلی در مهرآباد بمانند و با انتقال پایگاه یکم شکاری و هوانیروز و نیروی هوائی سپاه به فرودگاه امام مشکل آلودگی مهرآباد با سقف مسافری ۶ میلیون حل شود. علاوه بر آن هما ادارات و آشیانه های تعمیراتی اش را به مرور به فرودگاه امام منتقل کند. فرودگا ه امام با توسعه احتمالی اش ۶۰ درصد پروازهای بین المللی حوزه نفوذ پروازی تهران را به عهده گرفته و ۴۰ درصد باقیمانده به پیام و مهرآباد منتقل شوند، علی الخصوص پرواز های بین المللی ای که کانکشن فلایت داخلی دارند.

2- چشم انداز صنعت هوایی ایران
تین نیوز | پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...ظهور دو عامل مهم جهانی سازی و آزاد سازی در كنار یكدیگر تاثیرات زیادی بر صنعت هواپیمایی ایران و جهان گذاشته است و این تغییرات این صنعت را عمیقا تحت تاثیر قرار داده است. بروز جهانی سازی بستر بسیار مهم و با ارزشی را از نگاه بازار و مشتریان بالفعل و بالقوه برای شركت های هواپیمایی در عرصه جهانی آماده ساخته است...
مطلب کامل

نظر | تحریم‌ها هنوز در مورد خرید هواپیماهای جدید وجود دارند
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۷-۲۴ در مورد این مطلب:
نیکوتر آن است که با چشم باز و با استناد به واقعیت‌ها و به دور از تعصب ژورنالیسم به مردم اطلاع رسانی کنیم. اینکه اعلام شود ناگهان رشد ۲۴۰ درصدی گردشگر اروپایی داشته ایم باید درست تحلیل شود، این عزیزان ایرانیانی هستند که تابعیت دوگانه دارند و صرفا برای دیدار اقوام و عموما کارهای شخصی و خرید املاک و انتقال ریال به خارج کشور در قالب ارز به ایران می آیند. اینها گردشگر نیستند و سودآوری اقتصادی ندارند. تحریم ها هنوز در مورد خرید هواپیماهای جدید وجود دارند و کماکان ممنوعیت در انتقال دانش روز هوانوردی پابرجاست و هیچ اتفاقی نیفتاده است! ناوگان ایرانی کماکان سالمند است و دانش تعمیرات و نگهداری هواپیما کماکان به دهه ۷۰ میلادی تعلق دارد و تعداد زیادی از تکنسین های هوانوردی و خلبانان جت های مسافری به خارج برای پیشرفت و آشنایی با دانش روز و درآمد بهتر مهاجرت نموده اند. یکی از نخبه ترین متخصصان هوانوردی کشور سالهاست برای انگلیسی ها کار می کند! کانادا و استرالیا مملو است از تکنسین های هوانوردی ایرانی. خوشبین بودن خوب است، ولی واقعیت آن است که به لطف درگیری های عراق و اوکراین و توصیه کارشناس ایرانی مقیم خارج در رسانه های غربی نرخ پروازهای عبوری از ایران بدون فرود افزایش یافته است و هیچ ارتباطی به صنعت هوانوردی ایران ندارد. در مجموع به دلایل سوء مدیریت و تحریم ها هوانوردی ایران در حدود ۲۰ سال از جهان عقب افتاده و به این زودی ها اتفاق خاصی نخواهد افتاد. هنوز پس از سالها سامانه اس ام اس در ایران پیاده نشده و فقط مدیران دولتی و خصوصی داستان سرایی می نمایند. لطفا واقع بین باشیم که شاید روزی مشکلات برطرف شوند. با نوشتار صنعت پیشرفت نخواهد نمود. آمار غلط ندهیم.

3- برای اقتصادی کردن فرودگاه‌ها، مسئولان استقبال نکردند
تین نیوز | شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...در حالی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها بارها از اقتصادی شدن فرودگاه‎های زیان‌ده انتقاد کرد و معتقد است این فرودگاه‎ها باید اقتصادی شوند که چندی پیش اعلام کرد برای اقتصادی کردن فرودگاه‎ها مسئولان استانی استقبالی نکردند...
مطلب کامل

نظر | حلقه گمشده رونق صنعت هوانوردی، هوانوردی عمومی است
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۷-۱۹در مورد این مطلب:
اگر بحث سوددهی باشد قطعا با بیان "ضررده بودن فرودگاه ها" از ابتدا مانع ورود بخش خصوصی شده ایم. بخش خصوصی جایی وارد می شود که بهره مندی داشته باشد و زمان بازگشت سرمایه هم برایش مهم خواهد بود.
شرکت فرودگاه ها علیرغم پتانسیل موجود خود "گرد جهان می گردد"
یکی از مباحث فعال سازی فرودگاه ها بحث "هوانوردی عمومی" است.
جدای از فرهنگ هوانوردی عمومی که متاسفانه علیرغم فراگیر بودن و همه جانبه بودن محتوای هوانوردی عمومی، رشد مناسبی در کشور ما نداشته است. همکار و متخصصان صنعت بهتر از بنده می دانند حلقه گمشده رونق صنعت هوانوردی، هوانوردی عمومی است.
البته نه آنچه در کشور ما بحث می شود و برخی خود را متولی اصلی آن می دانند. قطعا سازمان هواپیمایی کشوری متولی حمل و نقل هوایی غیر نظامی است. پس بخش نظامی باید این موضوع را رها کند و به کار خویش بپردازد. (مگر در مواردی که قانون تعریف کرده)
پس از آن نوبت فرودگاه های کشور است که با تجدید نظر در تعرفه های خود، زمینه رونق این بخش را فراهم نماید.
به عنوان مثال فعالیت وسایل پرنده فوق سبک بخشی از هوانوردی عمومی است که در کشور ماهم با تلاش تمام بخشهای مرتبط (نظامی و غیرنظامی) فعالیت نسبی دارد.
برخی سرمایه گذاران بخش خصوصی با ایجاد موسسات فوق سبک در فرودگاه های رسمی کشور مشغول فعالیت هستند. ولی تعرفه فرودگاهی به قدری غیر منصفانه است که ایشان را با تردید در ادامه فعالیت روبرو ساخته است. به هرحال باید تمام توان و اندیشه های مثبت (و نه منفعت طلب) به کمک هم این مسیر را هموار نمایند و رونق صنعت هوانوردی عمومی را ( با کمک تمام بخش های موثر) آغاز نمایند تا دغدغه مدیران "ارشد" فرودگاه های کشور تا حدی جبران شود.

نظر | ناکارآمدی بخش دولتی نسبت به بخش خصوصی 
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۷-۲۶در مورد این مطلب:
جایی كه بخش خصوصی در امر آموزش فعال است چرا بخش دولتی در شركت فرودگاه ها مشغول كار آموزش خلبانی و هوانوردی عمومی است، تجربه ثابت كرده اداره دولتی نسبت به اداره بخش خصوصی ناكارآمد است، این مركز را به بخش خصوصی بسپارید تا موجب رونق هوانوردی عمومی شود تا دولتی است رانتی و رابطه ای و .... 

4- اما و اگرهای ساخت هواپیما در داخل کشور
تین نیوز | پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ 
 خلاصه مطلب: ...علی اکبر آقایی نایب رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در حال حاضر توان ساخت هواپیما در داخل کشور وجود ندارد، گفت: ‌ اینکه عده‌ای می‌گویند که یک لشگر دانشمند، ‌‌ایمنی ایران ۱۴۰ را تایید کرنده‌اند، ‌ربطی به توان ساخت هواپیما در کشور ندارد.
مطلب کامل

نظر | هواپیماسازی متخصص و ابزار و کارخانه تخصصی و نرم افزارهای ویژه می‌خواهد
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۷-۲۴ در مورد این مطلب:
هواپیماسازی داخلی مانند تولید خودروی ملی از ۱۳۴۷ تاکنون است. صنعت مونتاژ و گهگاه تولید قطعه برای خودروی مونتاژی را نمی توان "خودروسازی"نامید. لشگری هم از دانشمندان وجود خارجی ندارد، فقط یکسری فارغ التحصیل رشته هوافضا و آئروناتیک که حتی یکساعت در هیچ کارخانه هواپیما سازی شناخته شده معتبر کار نکرده و تجربه کسب نکرده اند و فکر می کنند با نرم افزار رایانه ای سه بعدی می توان هواپیما ساخت!! لطفا به سایت "اویویشن سیفتی" بروید و ببینید آنتونوف ها چه سابقه وحشتناکی دارند. چند تکنسین در دانشکده هوانوردی و چند دکتر داخلی هوافضا دانشمند نیستند. اگر هم مسئولین هواپیمایی کشوری به به و چه چه گفتند از روی ناچاری و فشار از بالا بود،نه نظر کارشناسی.  هواپیماسازی متخصص و ابزار و کارخانه تخصصی و نرم افزارهای ویژه می‌خواهد که هیچکدام در ایران وجود ندارند. 

5- رابطه بازرگانی غیرقانونی بین مسئولان ارشد بازرگانی شركت‌های هوایی و آژانس‌های هوایی
تین نیوز | یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...گفته می شود در بخش فروش بلیت هواپیما، شبكه ‌ای متشكل از چندین آژانس فروش و مسئولان ارشد بازرگانی شركت‌های هوایی وجود دارد که موجب ایجاد بازار سیاه بلیت در زمان اوج سفر و همچنین بروز فساد مالی در این بخش و به عنوان یكی از اصلی ترین موارد زیان دهی هنگفت سالانه این شركت‌ها شده است...
مطلب کامل


نظر | روابط خاص با آژانس‌های خاص
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۷-۱۵در مورد این مطلب:
متاسفانه در زمان تعطیلات و اوج سفر اكثر جاها از طریق مدیران بازرگانی شركتهای هوایی به آژانس های خاصی واگذار می شود تا آن آژانس ها با قیمت های باور نكردنی در اختیار یك سری مشتریان خاص خود قرار دهند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.