| کد خبر: 257139 |

بیش از 4هزار مسافر از بندر باهنر به شارجه سفر کردند

بیش از چهار هزار مسافر در مسیر دریایی بندر شهید باهنر به شارجه سفر کردند.

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: چهار هزار و ۴۴۰ مسافر از ابتدای سال جاری تاکنون در مسیر دریایی بندر شهید باهنر به شارجه امارات جابه جا شدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حمیدرضا محمد حسینی تختی در این خصوص اظهار کرد: مسیر دریایی بندر شهید باهنر به بندر شارجه در ترابری های بین المللی در ۲ ماهه امسال با افزایش ۳۸ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو بوده است.

وی بیان کرد: مسافت این سفرهای دریایی در مسیر بندرعباس به شارجه ۱۳۰ مایل دریایی (۲۴۰ کیلومتر) است که امکان ۱۱ ساعت دریانوردی در پهنه آب های خلیج فارس را برای مسافران فراهم می کند.

مدیر بندر شهید باهنر اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون با روند صعودی در ترابری مسافر در مسیرهای داخلی و بین المللی، در مجموع ۹۶۷ هزار و ۱۷۰ مسافر از مسیر بنادر شرق استان رفت و آمد کرده اند.

محمد حسینی تختی یادآورشد: بیش ترین آمار ثبت شده در مسیر دریایی بندر شهید حقانی به شهید ذاکری (قشم) و هرمز با ۶۳۹ هزار و ۹۳ مسافر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در جزیره هرمز نیز ۳۲۳ هزار و ۶۳۷ مسافر از طریق بندر شهید باهنر به بنادر شهید حقانی و شهید ذاکری (قشم) جابه جا شده که ۲۹ درصد افزایش داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی شرق هرمزگان، با بیان اینکه رفت و آمد در مسیرهای دریایی به شرایط جوی مناسب سفر بستگی دارد، تاکید کرد: هموطنان از هرگونه تردد غیرمجاز و ناایمن خودداری کرده و برای اطلاع از سفر به سامانه خبری بندر شهید باهنر مراجعه و یا با تلفن گویا ۳۱۱۱ تماس بگیرند.

بنادر شرق استان هرمزگان با دارا بودن جاذبه ای تفریحی و گردشگری همه ساله پذیرای خیل زیادی از مسافران و گردشگرانی است که در مسیرهای دریایی این بنادر رفت و آمد می کنند.

بندرهای شهید باهنر، شهید حقانی، پشت شهر، نخل ناخدا، کریان، تیاب و کلاهی، سیریک و جاسک به مرکزیت بندر شهید باهنر جزو بندرهای شرق هرمزگان محسوب می شوند.

بندر شهید باهنر، خود از بنادر چند منظوره قدیمی استان و سومین بندر ترانزیتی کشور است که با داشتن ظرفیت های مهم در زمینه صادرات و واردات و مسافرت های خارجی با کشتی های مسافری به کشورهای حوزه خلیج فارس نقش بی بدیل در توسعه این منطقه دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.