| کد خبر: 196801 |

◄ مردودی 21 درصدی خودروها در تست معاینه‌فنی

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه‌فنی شهر تهران بر این اعتقاد است که مشوق‌های معاینه‌فنی برتر و افزایش خودروهای مشمول معاینه‌فنی، موجب افزایش مراجعه به مراکز معاینه‌فنی شده است.

تین نیوز

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه‌فنی شهر تهران بر این اعتقاد است که مشوق‌های معاینه‌فنی برتر و افزایش خودروهای  مشمول معاینه‌فنی، موجب افزایش مراجعه به مراکز معاینه‌فنی شده است.

سیدنواب حسینی‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌ نیوز، به آمار رو به رشد مراجعه به مراکز معاینه‌فنی اشاره داشت و گفت: دو دلیل عمده برای افزایش مراجعه به مراکز معاینه‌فنی وجود دارد که یکی از دلایل، افزایش سالانه خودروهای مشمول معاینه‌فنی و مراجعه این تعداد خودرو به مراکز معاینه‌فنی است.

وی در توضیح علت دیگر حضور بیش‌تر خودروها در مراکز معاینه‌فنی، گفت: در 6ماه منتهی به نیمه دوم سال، آمار مراجعات بیان‌گر استقبال شهروندان تهرانی از دریافت برگه معاینه‌فنی برتر که خودروهای غیر مشمول نیز در بین آن‌ها دیده می‌شود، به منظور استفاده از مشوق‌های در نظر گرفته شده برای معاینه‌فنی برتر است.

حسینی‌منش به مردودی 21 درصدی خودروها به دلیل آلایندگی هنگام معاینه‌فنی اشاره کرد و گفت: با توزیع سوخت یورو 4 در مراکز سوخت‌گیری تهران این فرضیه که آلایندگی خودروها ناشی از احتراق سوخت بدون کیفیت است کنار گذاشته می‌شود.

وی با تاکید بر عقب بودن تکنولوژی ساخت خودرو د ایران و نقش تاثیرگذار آن بر تولید آلایندگی، اظهار کرد: متاسفانه کاتالیست‌های بکار رفته در خودروهای تولید داخل ار استاندارد کافی برخوردار نیستند. در بسیاری از کشورهای دنیا کاتالیست بیش از سن معاینه‌فنی گارانتی می‌شود که این میزان در کشور کانادا به 10 سال می‌رسد و پس از فرسوده شدن کاتالیست، این قطعه به صورت رایگان در اختیار دارنده خودرو قرار می‌گیرد.

حسینی‌منش با انتقاد از کیفیت کاتالیست‌های نصب شده بر روی خودروهای تولید داخل، ابراز داشت: علاوه بر کوتاه بودن دوره گارانتی این قطعه حیاتی بر روی خودروهای ایرانی، نبود کیفیت در آن بلای جان مردم شده است.

وی با بیان این مطلب که این رشد به اجرایی شدن فاز دوم طرح کاهش نیز ارتباط دارد، تصریح کرد: بیشترین آمار مردودی به خاطر بحث آلایندگی خودروها است که چیزی در حدود 45 درصد از مردودی‌ها را شامل می‌شود. بعد از بحث آلایندگی تست انحراف فرمان،‌ ترمز و تعلیق جزو مواردی است که بیشترین آمار رد شدن در تست‌های معاینه‌فنی را به خود اختصاص داده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.