| کد خبر: 176891 |

◄ کاهش زمان دریافت معاینه‌فنی به دو ساعت

صف اخذ گواهی معاینه فنی به کم‌تر از دو ساعت رسید. حسین میلانی، عضو شورای‌شهر تهران با اعلام این خبر گفت: میزان ثبت‌نام اینترنتی برای اخذ گواهی معاینه فنی هم به حدود شش‌هزار نفر رسیده است.

تین نیوز

صف اخذ گواهی معاینه فنی به کم‌تر از دو ساعت رسید. حسین میلانی، عضو شورای‌شهر تهران با اعلام این خبر گفت: میزان ثبت‌نام اینترنتی برای اخذ گواهی معاینه فنی هم به حدود شش‌هزار نفر رسیده است.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، میلانی در نودوهشتمین جلسه علنی شورای‌شهر تهران گفت: بی‌تردید اگر درروند اجرای این برنامه‌ها با اهمال مواجه شویم مشکلاتی بسیاری پیش‌روی ما خواهد بود. راهنمایی و رانندگی تاکنون همکاری مناسبی داشته اما هم‌چنان نگرانی درخصوص طول صف اخذ گواهی معاینه فنی و موضوع اعمال جریمه‌ها وجود دارد.

او افزود: درحال‌حاضر ۱۴ روز از نبرد ۱۲۰ روزه با آلودگی هوا را پشت‌سر گذاشته‌ایم و در این مدت مردم و مسئولین همکاری بسیار مناسبی داشتند، به شکلی که در این روزها به لحاظ آلودگی هوا روز ناسالم نداشتیم و پنجم و ششم آبان‌ماه شاهد وجود هوای پاک در شهر تهران بودیم که از اهمیت به سزایی برخوردار است.

عضو شورای‌شهر تهران افزود: تاکنون ۷۰ هزار نفر از شهروندان موفق به اخذ معاینه فنی شدند؛ اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که شرایط تهویه طبیعی هوا در روزهای پیش‌رو به‌گونه‌ای خواهد بود که ظرفیت تهویه طبیعی به یک‌سوم کاهش پیدا می‌کند. در حقیقت کمک‌های طبیعی برای کاهش آلودگی هوا، کاهش می‌یابد.

میلانی اضافه کرد: براساس آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی از هر ده نفر ۹ نفر در معرض آلودگی هوا قرار دارند. به‌این‌ترتیب مشکل آلودگی هوا در تمامی کلان‌شهرهای دنیا وجود دارد.

او تاکید کرد: حدود ۶۰میلیاردتومان بودجه جاری و ۱۰میلیاردتومان بودجه عمرانی برای راهنمایی و رانندگی درنظر گرفته‌شده و باید همکاری‌ها در حوزه‌ مقابله با آلودگی هوا افزایش پیدا کند. بی‌تردید باید برای روزهایی که شاخص آلودگی هوا بیش از  ۲۰۰ می‌شود و موجب تعطیلی مدارس و ایجاد مشکل و زحمت برای شهروندان می‌شود بی اندیشیم و راهکارهای مناسب را در دستورکار قرار دهیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.