| کد خبر: 231470 |

کاهش دوره ساخت مدرسه از ۹ به ۳ سال

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بابیان اینکه سهم اعتبارات مدرسه‌سازی در بودجه سال جاری به ۷،۵ درصد اعتبارات عمرانی کشور رسیده است از ساخت ۳۵ مدرسه بزرگ‌مقیاس در ۴ سال گذشته و کاهش دوره ساخت مدرسه از ۹ سال به ۳ سال خبر داد.

تین نیوز

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بابیان اینکه سهم اعتبارات مدرسه‌سازی در بودجه سال جاری به ۷،۵ درصد اعتبارات عمرانی کشور رسیده است از ساخت ۳۵ مدرسه بزرگ‌مقیاس در ۴ سال گذشته و کاهش دوره ساخت مدرسه از ۹ سال به ۳ سال خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهر اله رخشانی‌ مهر در آیین افتتاح مجتمع آموزشی «حیات طیبه دکتر نصیری»، بابیان اینکه پروژه «حیات طیبه دکتر نصیری» یکی از افتخارات نظام تعلیم و تربیت است، گفت: ساخت مجتمع‌های آموزشی و حیات طیبه مبتنی بر آموزه‌های سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش صورت گرفته که از تأکیدهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) است و با هدایت وزیر آموزش‌وپرورش و همراهی همه دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت در جهت تحقق اهداف سند کارهای خوبی انجام‌شده و افتخاراتی رقم خورده است.

وی گفت: سیاست توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی با رشد ده برابری اعتبارات مدرسه‌سازی طی هشت سال اخیر و سهم ۷.۵ درصدی این اعتبارات از مجموع بودجه عمرانی کشور در سال جاری، که این رقم در سال ۱۳۹۶ ۱.۶ درصد بود، اقدامات خوبی را رقم زد که با نظر مساعد و مثبت سازمان برنامه بودجه کشور میسر شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و سند زیر نظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری، ما را به سمت ساخت مجتمع‌های آموزشی سوق داده و الگویی که سند تحول ترسیم کرده ساخت مدارسی است که امکان تربیت تمام ساحتی را با مدیریت یکپارچه بر فرایند تعلیم و تربیت میسر سازد.

رخشانی‌مهر بابیان اینکه هدف‌گذاری انجام‌شده در ساخت مدارس بزرگ‌مقیاس توسعه عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت آموزشی و بهره‌مندی از تمام پتانسیل معلمان است، افزود: این مدرسه است که با پوشش تحصیلی و جمعیتی بالا می‌تواند به‌عنوان کانون تربیتی محله، امکان ارتباط بیشتر خانواده‌ها را فراهم ساخته و محل مراجعه آن‌ها بوده و پیوندهای اجتماعی را قوی‌تر ساخته و توانایی باکیفیت‌تر ساختن زندگی را مهیا نماید.

وی با اشاره به اینکه سیاست تکمیل طرح‌های آموزشی نیمه‌تمام سیاست هوشمندانه و درستی بود اظهار کرد: پروژه‌هایی که با صرف منابع نیمه‌تمام رهاشده‌اند، با افزایش قیمت تمام‌شده، فرسودگی و سایر معضلاتی که در استانداردهای سازه‌ای و معماری ایجاد می‌شود یک معضل جدی به‌حساب می‌آیند، به همین جهت ما اولویت خود را تعیین تکلیف و تکمیل این پروژه‌ها قراردادیم که ازقضا عمدتاً مدارس بزرگ بوده و بر اساس معیارهای درست و دقیقی جانمایی شده‌اند که ضرورت تسریع در ساماندهی آن‌ها را بیشتر می‌کند.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۶، ۴۳ پروژه حیات طیبه و مجتمع آموزشی نیمه‌تمام در کشور داشتیم که تا به امروز ۳۵ مجتمع بزرگ آموزشی را تحویل دادیم و ۵ پروژه نیز تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری می‌رسد و سه پروژه باقیمانده تا پایان سال‌تحویل خواهد شد.

 رخشانی‌مهر اضافه کرد: میانگین ساخت بناهای اداری در کشور ۱۱ سال است که در بخش مدرسه‌سازی پیش‌ازاین ۹ سال بود و هم‌اکنون به ۳ سال کاهش‌یافته و بخش زیادی از پروژه‌های افتتاحی ما در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ آغازشده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ادامه بابیان اینکه موضوع مدیریت و نگهداری مجتمع‌های بزرگ آموزشی یک دغدغه جدی است، اظهار داشت: نحوه مدیریت و نگهداری مجتمع‌های آموزشی نیازمند برنامه‌ریزی اصولی و ساختاری است که بتواند اهداف مدنظر را محقق سازد.

رخشانی‌مهر با اشاره به بخشنامه وزیر آموزش‌وپرورش در خصوص تعیین تکلیف نگهداری و تعمیرات جزئی، اساسی فضاهای آموزشی که دی‌ماه ۱۳۹۸ ابلاغ شد، افزود: اجرای بهینه این دستورالعمل نیازمند همکاری و چاره‌اندیشی است تا با شناسایی ظرفیت‌ها بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم و امکان توسعه و ترویج این مدارس را فراهم کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی ضمن قدردانی از تمام افرادی که در طراحی، اجرا و تخصیص اعتبارات تکمیل این پروژه سهیم بوده‌اند، به همت و پیگیری‌های جمعی از دانش‌آموختگان مدرسه دکتر نصیری اشاره کرد و گفت: ساخت و تسریع در تکمیل این مجتمع بزرگ آموزشی از دغدغه‌مندی و تلاش مجدانه این عزیزان ناشی شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.