| کد خبر: 214255 |

وزیر راه: وضعیت لجام گسیخته اجاره بها مهار شده است

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه وضعیت لجام گسیخته قیمت مسکن و اجاره بها هیچ منطقی نداشت، گفت:‌ مصوبات ستاد مقابله با کرونا توانست شرایط جامعه را آرام کند.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه وضعیت لجام گسیخته قیمت مسکن و اجاره بها هیچ منطقی نداشت، گفت:‌ مصوبات ستاد مقابله با کرونا توانست شرایط جامعه را آرام کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا،‌ محمد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت اظهار کرد:‌ در ماه گذشته متأثر از افزایش نرخ ارز و همچنین جو روانی در بازار، قیمت منزل و اجاره بها به صورت لجام گسیخته زیاد شد که منطقی در آن وجود نداشت و لازم بود دولت به لحاظ سیاستی و تنظیمی در این زمینه مداخله کرده و شرایط را مهار کند.

وی ادامه داد: در مصوبه قبلی ستاد مقابله با کرونا اجاره‌نامه‌ها دو ماه تمدید شد که از اسباب‌کشی جلوگیری کرد و راهگشا بود. در شرایط فعلی وزارت بهداشت و ستاد ماقبله با کرونا همچنان به جلوگیری از اسباب‌کشی تأکید دارند و به همین دلیل یک بسته سیاسی تنظیم و برای کل جامعه لازم‌الاجرا شد که براساس آن اجاره‌بها در تهران حداکثر تا ۱۵ درصد، در هفت کلان‌شهر حداکثر تا ۲۰ درصد و در سایر شهرها حداکثر تا ۱۵ درصد می‌توانست افزایش یابد و معاملات خرید و فروش اجاره هم باید در سامانه ثبت املاک ثبت شده و کد رهگیری دریافت شود. دفترخانه‌ها هم باید کدرهگیری دریافت می‌کردند.

وزیر راه خاطر نشان کرد: همچنین مقرر شد اگر مستأجری به تعهدات خود عمل نکرد و دادگاه برای تخلیه حکم داد، مستأجر موظف به تخلیه منزل است. مالکانی که به صورت رسمی منزل خود را بفروشند باید به مستأجر برای تخلیه اطلاع داده و مستأجر هم دو ماه فرصت تخلیه دارد. هدف این مصوبه این است که جابه‌جایی انجام نگیرد. این مصوبه تا سه ماه بعد از پایان دوران کرونا که وزارت بهداشت آن را اعلام می‌کند حاکم است و اگر تا سال آینده شرایط ادامه داشت، تصمیمات جدیدی گرفته خواهد شد.

اسلامی در مورد بازخورد تصمیمات ستاد مقابله با کرونا در زمینه مسکن و اجاره‌بها تصریح کرد: رئیس اتحادیه املاک در همه جلسات کارشناسی حضور داشته و اعلام کرده است این مصوبه کارگشا است. این مصوبه همچنین توانسته جامعه را آرام و آن وضعیت لجام گسیخته را مهار کند. همچنین سایت‌هایی که بدون منطق نرخ‌هایی را اعلام می‌کردند نیز کنترل شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.