| کد خبر: 230934 |

افزایش سفرها و ممنوعیتی که رعایت نشد

در هفته‌ای که گذشت با وجود ممنوعیت ترددی که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شد، سفرهای جاده‌ای نسبت به هفته قبل از آن افزایش داد و به نظر می‌رسد که این ممنوعیت‌ها آن طور که باید رعایت نشده است.

تین نیوز

در هفته‌ای که گذشت با وجود ممنوعیت ترددی که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شد، سفرهای جاده‌ای نسبت به هفته قبل از آن افزایش داد و به نظر می‌رسد که این ممنوعیت‌ها آن طور که باید رعایت نشده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونااز ساعت ۱۲ سه شنبه هفته گذشته (۲۱ اردیبهشت ماه) تا ۱۲ ظهر امروز (شنبه ۲۵ اردیبهشت) ممنوعیت تردد بین استانی اجرا و همه ورودی و خروجی شهرها و استان‌های مختلف کنترل ‌شود اما این محدودیت‌ها به نظر اجرایی نشد و سفرهای جاده‌ای در هفته گذشته افزایش یافت.

این در حالی است که اگر سخت‌گیری‌ها مانند ایام نوروز سال گذشته با جدیت اعمال می‌شد و مردم همکاری می‌کردنند سفرهای جاده‌ای تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می‌کرد. اما آمارها خلاف آن را نشان می‌دهند.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور، در بازه زمانی  ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت ماه (هفته گذشته) متوسط تردد وسایل نقلیه مختلف در محورهای بین استانی یک میلیون و ۴۵۶ هزار و ۲۵۷ وسیله نقلیه بوده است. این میزان تردد نسبت به هفته قبل از آن دو درصد افزایش یافت اما نسبت به هفته مشابه سال گذشته هفت درصد کمتر بود.

در این بازه زمانی پنج میلیون و ۶۳۰ هزار پلاک یکتا در محورهای مواصلاتی مشاهده شده است که خودروهای متعلق به استان‌های تهران و البرز با ۲۰ درصد در صدر قرار دارند و پس از آن‌ها خودرها با پلاک استان‌های فارس، خراسان رضوی، اصفهان، مازندران و گیلان در رتبه‌های بعدی در این ترددها قرار دارد.

ترددهای بین استانی در هفته گذشته در استان‌های گلستان، اردبیل، فارس و کهکیلویه و بویراحمد به ترتیب با ۱۳ درصد، ۱۲ درصد، ۱۰ درصد و ۱۰ درصد بیشترین افزایش را نسبت به هفته قبل از آن تجربه کرده و در استان‌های کرمان هرمزگان و سیستان و بلوچستان نیز به ترتیب با منفی ۱۳ درصد، منفی ۹ درصد و منفی شش درصد بیشترین کاهش را داشته است.

در کنار این اعداد و ارقام نگاهی به آمارهای تخلیه خودرو در استان‌های تهران و البرز و انباشت خودرو در استان‌های مازندران و گیلان و تعداد خودروهای غیر بومی در این استان ها نشان می‌دهد که ممنوعیت‌ تردد بین استانی در هفته گذشته چندان جدی گرفته نشد و سفرها با افزایشی نسبی همان روند هفته‌های قبل را ادامه داد. اما اگر کنترل‌ها و اعمال این ممنوعیت سفر با شدت و جدیت بالایی در سراسر کشور اجرایی می‌شد، می‌توان کاهشی محسوس و جدی را در سفرهای جاده‌ای دید و پیش‌بینی‌ها حاکی از رسیدن تردد متوسط روزانه به حدود ۶۰۰ هزار وسیله نقلیه در روزهای ممنوعیت (مانند ایام نوروز سال گذشته) است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.