پایان تعبیر کابوس مرگ در جاده لاریم-جویبار
تصادفات جاده ای یکی از عمده ترین دلیل های صدمه های جانی در سطح کشور و مازندران محسوب می شود از این رو دولت چهاردههم با رفع مشکلات زیرساختی در جاده لاریم- جویبار به عنوان یکی از راه های حادثه خیز این خطه از شمال، گامی نو برای حفظ سلامت کاربران جاده ای این منطقه برداشته است.
تصادفات جاده ای یکی از عمده ترین دلیل های صدمه های جانی در سطح کشور و مازندران محسوب می شود از این رو دولت چهاردههم با رفع مشکلات زیرساختی در جاده لاریم- جویبار به عنوان یکی از راه های حادثه خیز این خطه از شمال، گامی نو برای حفظ سلامت کاربران جاده ای این منطقه برداشته است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، در تصادفات رانندگی جاده، راننده و خودرو ۳ ضلع مثلث تصادف هستند که بیشتر مواقع در اذهان عمومی، مقصر اصلی در تصادفات رانندگان مطرح می شوند در حالی که ناایمن و استاندارد نبودن راه ها و خودرو نیز می تواند از عوامل مهم تصادفات تلقی شود.
با توجه به داده های سازمان جهانی بهداشت، مرگ های جاده ای ۲۵ درصد کل مرگ های ناشی از جراحت ها هستند و براساس نظر کارشناسان و همچنین رانندگان استان، استانداردسازی جاده ها و محورهای مواصلاتی استان و تبدیل شدن این محورها به خصوص محورهای پرتردد به بزرگراه عامل مهم برای کاهش تصادفات رانندگی است.
در این پیوند فرماندار جویبار با اشاره به تاکیدات استاندار مازندران مبنی بر تسریع عملیات اجرایی طرح جاده لاریم شهرستان از تزریق منابع مالی موردنیاز و برنامه ریزی برای بهره برداری از آن بزودی خبر داد.
محمد مدانلو روز یکشنبه افزود : عملیات تعریض این مسیر در دستور کار قرار دارد و احداث یک پل نیز در این محدوده در حال اجراست.
وی افزود: با توجه به بازدید انجام شده مجموعاً حدود ۱.۸ کیلومتر از این مسیر به همراه پل در دست ساخت، به گونه ای برنامه ریزی شود که تا هفته دولت به بهره برداری برسد.
فرماندار جویبار اظهارداشت : مشکلات اجرایی مسیر و همچنین موضوعات مربوط به تأمین اعتبار پروژه مورد بررسی قرار گرفت و با دستورات صادرشده از سوی استاندار، بخش قابل توجهی از موانع موجود برطرف شد.
وی گفت : همچنین مقرر شد بازدید دیگری از این مسیر انجام شود تا روند پیشرفت کار و آمادگی پروژه برای بهره برداری در موعد مقرر مورد اطمینان قرار گیرد.
مدانلو افزود : محور لاریم از مسیرهای پرتردد شهرستان است که سالانه هزاران نفر از آن تردد می کنند؛ از این رو اجرای پروژه های زیرساختی در این مسیر از مطالبات جدی مردم منطقه بوده است.
وی همچنین با اشاره به اینکه عملیات تعریض این محور با اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان در حال انجام است، گفت: این پروژه از یک تا دو ماه گذشته آغاز شده و خوشبختانه با پیشرفت مناسبی در حال اجراست که نقش مهمی در کاهش مشکلات ترافیکی و افزایش ایمنی مسیر خواهد داشت.