| کد خبر: 140801 |

احداث جاده سد لیروک نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

فرماندار الیگودرز با اشاره به اینکه ۲۰ روستای شهرستان الیگودرز نیازمند راه شکافی است، گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان برای احداث جاده بزنوید به سد لیروک نیاز است.

تین نیوز

فرماندار الیگودرز با اشاره به اینکه ۲۰ روستای شهرستان الیگودرز نیازمند راه شکافی است، گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان برای احداث جاده بزنوید به سد لیروک نیاز است.

احسان جهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در الیگودرز اظهارداشت: از آنجا که شهرستان الیگودرز یکی از وسیع‌ترین شهرستان‌های استان است بیشترین راه روستایی را دارد.

وی در رابطه با بهسازی راه‌های روستایی این شهرستان افزود: بخشی از راه‌های روستایی این شهرستان که جاده آسفالته دارند اکنون نیاز به اصلاح، بهسازی یا روکش آسفالت دارند که  بهسازی این جاده‌ها را به صورت سهمیه قیری که  از طریق معاونت امور روستایی ریاست جمهوری و معاونت عمرانی وزارت کشور به ما تخصیص می‌دهد با اولویت نقاط پر تردد و پر جمعیت در دستور کار قرار می‌دهیم.

فرماندار الیگودرز عنوان کرد: آسفالت راه‌های روستایی خاکی این شهرستان نیز  در اولویت کار قرار داده ایم و اگر تامین اعتبار شود امیدواریم بتوانیم با رعایت مولفه میزان جمعیت دسترسی و نزدیکی به جاده‌های اصلی آن را در دستور کار داریم البته میزان آن مشخص نیست چون منوط به میزان تحقق بودجه است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از روستاهای شهرستان الیگودرز نیاز به راه شکافی دارند، بیان کرد: حدود 20 روستای این شهرستان هنور مسیر عبور خودرویی ندارند و نیاز است راه شکافی شوند تا دسترسی به خدمات خودرویی داشته باشند.

جهانیان در رابطه با احداث جاده بزنوید به سمت سد لیروک نیز گفت: این جاده از دهستان بزنوید تا سد لیروک طراحی شده است و اگر اجرا شود هم مسیر دسترسی به پروژه ساخت سد لیروک را تسهیل می‌کند و هم روستاهایی که در این مسیر قرار دارند دسترسی به راه روستایی پیدا می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در این مسیر شروع به کار کرده است و در حال راه شکافی است البته احداث این جاده منوط به این است که وزارت راه و شهرسازی قراردادی با موسسه امید پارس که پیمانکار قرارگاه است منعقد کند.

فرماندار الیکودرز اظهارداشت: معاون وزیر راه و شهرسازی حدود 20 روز پیش بازدیدی از این مسیر انجام و قول مساعد داد به هر نحوی که می‌توانند تامین اعتبار کنند  تا این جاده ایجاد شود.

وی افزود: این مسیر از نظر پدافند غیر عامل جاده دسترسی برای اتصال خوزستان به مرکز کشور و از نظر شهرستانی و محلی راه دسترسی است برای روستاهایی که فاقد جاده هستند بنابراین اگر این جاده احداث شود امکان خدمات رسانی مناسب به این روستاها فراهم می‌شود و در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز میتوان کارهایی  را در آنجا انجام داد.

جهانیان هزینه برآورد شده احداث جاده بزنوید به سد لیروک را 100 میلیارد تومان برشمرد و عنوان کرد: اگر این جاده فرعی درجه دو اجرا شود می‌تواند به توسعه این منطقه محروم کمک کند.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.