| کد خبر: 201558 |

قابلیت هشدار جاده‌های یخ‌زده و لغزنده به مسیریاب ویز اضافه شد

مسیریاب پرطرفدار ویز به‌تازگی قابلیت جدیدی را به اپلیکیشن خود اضافه کرده است که به کمک آن رانندگان می‌توانند لغزندگی و یخ‌زدگی جاده‌ها را در ویز گزارش دهند

تین نیوز

مسیریاب پرطرفدار ویز به‌تازگی قابلیت جدیدی را به اپلیکیشن خود اضافه کرده است که به کمک آن رانندگان می‌توانند لغزندگی و یخ‌زدگی جاده‌ها را در ویز گزارش دهند و سایر رانندگان از آن مطلع شوند. پیش از این رانندگان قادر بودند تصادف‌ها را در این مسیریاب به سایرین گزارش دهند اما قابلیت جدید برای جاده‌های برفی و رانندگان آن نعمت بزرگی خواهد بود چرا که رانندگان می‌توانند شرایط آب‌وهوایی شامل برف، باران، تگرگ و جاده‌های لغزنده و یخ‌زده را گزارش دهند و سایر رانندگان مسیر را آگاه کنند.

 

 

سازمان حمل‌و‌نقل ایالت ویرجینیای آمریکا پیشنهاد این قابلیت را به گوگل داده و باتوجه به نیاز رانندگان جاده‌های برفی به اطلاع از وضعیت مسیرهای مختلف، قابلیت یادشده به ویز اضافه شده است. به کمک این ویژگی جدید که تاحدودی به قابلیت پرچم‌دار کردن جاده‌ها شبیه است رانندگان، جاده‌های خطرناک و وضعیت آن‌ها را می‌توانند به‌سادگی گزارش داده و در اپلیکیشن ثبت کنند.

WAZE

در حال حاضر این ویژگی جدید در ۱۸۵ کشور در دسترس بوده و کاربران می‌توانند جاده‌های برفی، یخ‌زده و لغزنده را در ویز گزارش و هشدار دهند. همچنین کاربران در این قابلیت جدید می‌توانند جاده‌های مه‌گرفته و آب‌گرفته (سیل) در جاده را به‌سادگی روی نقشه مشخص کرده و دیگران را از وجود آن‌ها مطلع کنند.

ویز با ۱۳۰ میلیون کاربر فعال ماهانه، پرطرفدارترین و پراستفاده‌ترین اپلیکیشن مسیریاب حال حاضر جهان است که به کمک کاربرانش می‌تواند سریع‌ترین وضعیت جاده‌های جهان را منتشر کند. پیش از این کاربران ویز قادر بودند خطراتی مانند روغن در جاده، چاله‌ها، جاده‌های بدون علائم راهنمایی و رانندگی و گردبادها را در این اپلیکیشن گزارش کرده و رانندگان دیگر را از وقوع اتفاقات و حوادث مطلع نمایند. با اضافه‌شدن این قابلیت جدید انتظار می‌رود بسیاری از سوانح رانندگی و گیر افتادن ماشین ها در برف و کولاک کاهش یابد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: زومیت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.