| کد خبر: 196031 |

ثبت‌نام 200 هزار نفر از والدین در سامانه سپند

تاکنون حدود 200 هزار نفر از والدین در سامانه سپند ثبت نام کرده‌اند و بعضی از والدین که برای سرویس مدرسه در مدارس ثبت‌ نام کرده بودند لازم نیست مجددا در سامانه سپند ثبت نام کنند.

تین نیوز

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: تاکنون حدود 200 هزار نفر از والدین در سامانه سپند ثبت نام کرده‌اند و بعضی از والدین که برای سرویس مدرسه در مدارس ثبت‌ نام کرده بودند لازم نیست مجددا در سامانه سپند ثبت نام کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در مورد سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی (سپند) اظهار داشت: بر اساس آیین‌نامه حمل و نقل دانش‌آموزی و اصلاحیه آخر آن، سازمان شهرداری‌‌ها و دهیاری‌های کشور موظف به طراحی سامانه جامع ملی برای فرایند سرویس مدرسه شد.

وی افزود: بر اساس این آیین‌نامه شهرداری‌ها، آموزش و پرورش و وزارت کشور موظف شدند یکسری وظایف را در خصوص سرویس مدارس انجام دهند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اظهار داشت: شهرداری‌ها باید شرکت‌ها و رانندگان مجاز را به آموزش و پرورش معرفی کنند و طی یک فراخوان آنها را تایید صلاحیت کنند و مدارس نیز با آنها وارد قرارداد شوند.

ضامنی با بیان اینکه تاکنون 3000 شرکت تایید صلاحیت شده‌اند گفت: در حال حاضر ثبت نام شرکت‌ها در سامانه سپند به پایان رسیده و ناوگان هم توسط شهرداری‌ها در حال ثبت است.

وی بیان داشت: در مرحله سوم نیز از 10 شهریور والدین نسبت به ثبت‌نام خود در سامانه سپند اقدام کرده‌اند و در این سامانه یک حمل و نقل ایمن برای سرویس مدارس در نظر گرفته شده است و والدین هم می‌توانند رفت و آمد فرزندان خود رصد کنند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور یادآور شد: تاکنون حدود 200 هزار نفر از والدین درخواست خود را در سامانه سپند ثبت کرده‌اند و یکسری از والدین نیز در مدارس ثبت نام کرده بودند که دیگر نیاز به ثبت نام مجدد در سامانه سپند ندارند و ثبت نام آنها در این سامانه توسط مدارس انجام می‌شود.

ضامنی بیان داشت: رانندگان سرویس‌های مدارس که توسط سامانه سپند فعالیت می‌کنند دارای کد مشخص هستند و تایید سلامت شدند و خودروهای آنها نیز دارای معاینه فنی است.

وی گفت: ثبت نام سرویس مدارس خارج از این روند به صورت غیرقانونی است و عواقب آن با مدارس و والدین است.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.