| کد خبر: 134336 |

وضعیت الزام قانونی استفاده از ارتباطات خودرو به خودرو و تاثیر آن بر صنعت خودرو در شرایط جدید

ا امضاء مسلسل­‌وار دستورات اجرایی از سوی رئیس جمهور جدید (آمریکا) به نظر می­‌رسد که پیشنهاد قانون الزامی کردن ارتباطات خودرو به خودرو (v2v) را منتفی کرده باشد. اینکه این موضوع چه تاثیری برروی بازار واقعی فناوری خواهد گذاشت، چندان واضح نیست، هرچند که بی­‌تردید وضعیت آن کم کم مشخص خواهد شد.

تین نیوز

با امضاء مسلسل­‌وار دستورات اجرایی  از سوی رئیس جمهور جدید آمریکا به نظر می­‌رسد که ترامپ پیشنهاد قانون الزامی کردن ارتباطات خودرو به خودرو (v2v) را منتفی کرده باشد. اینکه این موضوع چه تاثیری برروی بازار واقعی فناوری خواهد گذاشت، چندان واضح نیست، هرچند که بی­‌تردید وضعیت آن کم کم مشخص خواهد شد.

 

دستور جدیدالزام می­دارد که قبل اینکه هر اداره فدرال بخواهد رویه جدیدی وضع کند، باید دو رویه موجود را لغو نماید.

 

علاوه بر ممنوعیت کلی برای وضع کردن قوانین جدید، این دستور همچنین حکم می­کند که وضع و فسخ قوانین نباید هیچ افزایش هزینه­‌ای به بودجه کشور تحمیل کند.

 

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) در 12 ژانویه 2017 پیشنهاد قانونگذاری برای الزام استفاده از V2V در خودروهای جدید را به طور  رسمی منتشر نمود.

 

در حالیکه قانون پیشنهادی به طور کلی (اگر نه به صورت جهانی) در صنعت خودروسازی مورد حمایت قرارگرفته است، با این همه به نظر می­رسد که مشمول دستور اجرایی فوق­‌الذکر واقع شده است. در حال حاضر، گزینه­‌های مشخصی برای قوانینی که بتوانند فسخ شوند، برای اینکهNHTSA می­‌خواهد قانون V2V را به پیش ببرد وجود ندارد و ارزیابی قوانین قابل حذف زمان­‌بر خواهد برد. به این دلیل احتمال تصویب شدن قانون الزامی کردن استفاده از V2V در شرایط اجرایی کنونی ضعیف شده است.

 

جای امیدواری وجود دارد

با این وجود، حتی در غیاب یک قانون الزام­‌آور، صنعت خودرو همچنان علاقمند به حرکت در جهت استقرار فناوری های V2V وV2X  می­‌باشد.شرکت جنرال موتورز (GM) در حال برنامه­‌ریزی برای استفاده از V2V ظرف چند ماه آینده بر روی کادیلاک CTS است و شرکت تامین کننده Delphi تولید سخت­‌افزار این کاربرد را از قبل آغاز کرده است. بسیاری از خودروسازان و تامین­‌کنندگان دیگر هم به منظور افزایش آگاهی‌­های محیطی رانندگان برای بهبود ایمنی از استقرار ارتباطات V2X پشتیبانی می­‌کنند.

 

فناوری V2X همچنین یک لایه اضافی مهم از اطلاعات برخط برای تکمیل داده­های دید مستقیم حسگرها را به منظور رانندگی خودکار تامین می‌ کند. بسیاری از خودروسازان و تامین‌­کنندگان که برروی موضوع رانندگی خودکار فعالیت می­کنند، افزودن V2X را برای تضمین استحکام این  سامانه­‌ها ضروری می­دانند که از طریق تامین یک ابزار برای خودروها، عابرین پیاده و سایر اجزاء یک اکوسیستم حمل­‌ونقل در جهت انتقال علائم مفهومی به یکدیگر محقق می­‌شود.

 

گزارش موسسه تحقیقات Navigant نشان می­‌دهد که فروش جهانی خودروهای سبک که در کارخانه به قابلیت V2X بر اساس فناوری ارتباطات برد کوتاه اختصاصی (DSRC) مجهز شده‌­اند در سال 2025 به حدود 70 میلیون خودرو می‌رسد.

 

DSRC  به عنوان فناوری اولیه برای استفاده از V2X در اکثر بازارها در نظر گرفته شده است، اما در غیاب قانون اجباری کردن V2X در آمریکا،  انتظار می­رود که نرخ بکارگیری آن کندتر شود.

 

فناوری سلولی

فشار زیادی از سوی شرکتهای مخابراتی برای بکارگیری فناوری­های سلولی به جای DSRC مبتنی بر  WiFi (استاندارد 802.11p) وجود خواهد داشت. در حال حاضر فناوری­های 4G LTE به لحاظ تامین تاخیر پائین مورد نیاز در کاربردهای V2V ناکارآمد هستند. سامانه­‌های جدید 5G هدف­‌گذاری شده‌­اند که به تاخیر مشابه زیر 10 میلی ثانیه­‌ای DSRC دست یابند، اما هنوز در مرحله توسعه هستند و فاقد استاندارهای نهایی می‌­­باشند.

 

دستیابی به بیشترین منافع ارتباطات V2X مستلزم یک حجم مشخصی از خودرهای مجهز به این فناوری می‌­باشد. ضرورت تسریع توسعه در صنعت خودروسازی و شتاب بخشی به تجهیز خودروها، نیازمندی­‌هایی هستند که بهره‌­مندی از منافع V2X را تا سالهای بیشتری پس از  2020  به تعویق می­‌اندازند.

 

اگر رهبران صنعت خودرو (از جمله و نه محدود به جنرال موتورز، تویوتا، هوندا و دلفی) برنامه­‌های خود را در استفاده و توسعه فناوری DSRC به  پیش برند و آن را به عنوان یک مزیت رقابتی برای بهبود ایمنی در نظر بگیرند، ممکن است گزینش جهانی آن برای نصب برروی خودروهای جدید تا قبل از2025 رخ دهد.

 

هرچند تنها چیزی که هم اکنون به عنوان یک واقعیت محرز وجود دارد، این است که ما با عدم قطعیت­‌های بسیار بیشتر برای چند سال بعد مواجه هستیم.

منبع: سامانه فناوری ارتباطات خودرویی
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.