| کد خبر: 159459 |

کمک تقاطع هوشمند به افزایش ایمنی

تین نیوز

شرکت کانتینانتال (Continental) در صنعت خودروسازی خود را برای آزمون عملیاتی «تقاطع هوشمند» آماده می‌کند که به منظور جلوگیری از برخورد کاربران آسیب‌­پذیر جاده­‌ای (عابرین پیاده، دوچرخه‌­سواران و راکبین موتور سیکلت) و ایمنی تردد وسایل نقلیه در تقاطع­‌ها طراحی شده است.

فناوری که از سامانه‌­ای مبتنی بر ارتباطات برد کوتاه اختصاصی (DSRC) استفاده می­‌کند، اولین بار در اکتبر امسال توسط مرکز توسعه کانتینانتال  در بریملی میشیگان به صورت نمایشی مورد آزمون قرار گرفته است.

آزمون فناوری در دنیای واقعی در یکی از تقاطع‌­های شهر کلمبوس درایالت اوهایو انجام خواهد شد و به عنوان یک موضوع برجسته در نمایشگاه CES 2018  (که ژانویه 20188 در لاس­‌وگاس برگزار می­‌شود) مورد بحث قرار خواهد گرفت. بر اساس بررسی‌­های شرکت کانتینانتال، فناوری تقاطع هوشمند تمامی کاربران جاده‌­ای را در یک محدوده 3600 درجه‌­ای از تقاطع شناسایی نموده و موقعیت حرکتی آنها را به خودروهایی که به تقاطع نزدیک می­‌شوند (و به فناوری V2X مجهز هستند) منتقل می­‌کند.

فناوری تقاطع هوشمند یک مجموعه کامل از حسگرها را برای یک تقاطع در نظر می­‌گیرد، الگوریتم‌­های هم جوشی حسگرها مدل محیطی را تولید می­‌کند و واحدهای DSRC هم در تقاطع و هم برروی خودروها قرار می‌­گیرند.

یکی از نقاط تمرکز در این کار، محافظت از کاربران آسیب­‌پذیر جاده‌­ای شامل عابرین پیاده، دوچرخه سواران و راکبین موتور سیکلت می­‌باشد. نقطه تمرکز دیگر، پشتیبانی از رانندگان در تقاطع‌­های پیچیده و جلوگیری از تصادفات احتمالی به دلیل گردش به چپ خودروها در شرایط عدم دید کافی رانندگان می‌­باشد.

جرمی مک­‌کلین، رئیس سامانه‌­ها و فناوری ایمنی شرکت کانتینانتال در شمال آمریکا می­گوید: «ما با افتخار مشارکت جهت بکارگیری فناوری تقاطع هوشمند خود را با شهری در سطح بالای نوآوری مانند کلمبوس به عنوان یک همکاری با وزرات حمل­‌ونقل آمریکا در پاسخ به چالش شهر هوشمند اعلام می‌­کنیم.»

وی ادامه می­‌دهد: «راهکار ما بر اساس تبدیل و به روزرسانی راهکارهای سخت­‌افزاری ونرم‌­افزاری خودرویی به صورت یک برنامه کاربردی زیر ساختی شکل گرفته است. شهرها قادر خواهند بود این فناوری را برای افزایش ایمنی شهروندان خود پیاده‌­‌‌‌سازی کنند. در بلند مدت این فناوری قادر خواهد بود جریان ترافیک درون شهری را بهبود بخشد، زمان سفر را کوتاه کند و از آلودگی­های ناشی از تردد خودروها بکاهد.»

حسگرها مانند دوربین­‌ها، رادار و لیدار در گوشه­‌های یک تقاطع نصب می­‌شوند . آنها هر متحرکی را در محوطه تقاطع تشخیص می‌­دهند و فهرستی از موجودیت­های ترافیکی را به واحد همجوشی حسگرها منتقل می‌کنند تا یک مدل 360 درجه‌­‌ای از محیط تقاطع تولید شود. اطلاعات حاصل از این مدل توسط واحدهای DSRC در همه جهات منتشر می‌­شود و به خودروهای ورودی تقاطع منتقل می‌­گردد.

یک واحد کنترل DSRC داخل خودرو پیامها را دریافت می­‌کند و هشدارهای لازم را برای عکس‌­العمل مناسب راننده در مواجهه با شرایط بحرانی  تولید و به اطلاع او می­‌رساند.

باستین زیدک مدیر پروژه تقاطع هوشمند در شرکت کانتینانتال شمال آمریکا اضافه می­‌کند: «فناوری، نمایشی از ایمنی مشارکتی است و یک گام بلند برای تحقق افق ما جهت رسیدن به رانندگی عاری از تصادفات و افق تصادفات صفر می‌باشد.»

 

 

منبع: سامانه فناوری ارتباطات خودرویی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.